י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגרעין והבחירות

ביקור ראשון: שר ההגנה האמריקני יגיע היום לישראל

שר ההגנה של ארה"ב הגנרל לויד אוסטין, מגיע היום לישראל לדון בהסכם הגרעין עם איראן והבחירות ברשות הפלסטינית | השר צפוי להיוועד עם ראש הממשלה נתניהו, ושר הביטחון, גנץ, ולדון ב"מחויבות של ארצות הברית להמשך יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל באזור"

ביקור ראשון: שר ההגנה האמריקני יגיע היום לישראל
שר ההגנה אוסטין צילום: חשבון הטוויטר שלו

ביקור ראשון בישראל של בכיר בממשל ביידן. שר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין, יקיים היום (ראשון) ביקור רשמי בישראל.

בהמשך, הוא צפוי גם לבקר בבריטניה ובלגיה, שם ייפגש עם ראשי ברית נאט"ו בהם הגנרל יאנס סטולטנברג, מפקד הברית. שר ההגנה אוסטין צפוי גם לבקר במפקד הכוחות האמריקניים בגרמניה.

על פי הודעת הפנטגון, השר צפוי להיוועד עם ראש הממשלה נתניהו, ושר הביטחון, גנץ, ולדון ב"מחויבות של ארצות הברית להמשך יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל באזור". בין היתר ידונו בדאגה של ארצות הברית וישראל מתוצאות הבחירות ברשות הפלסטינית, בהן ארגון הטרור החמאס, כפי המסתמן, עשוי לחזק את מעמדו לא רק בעזה אלא גם בגדה, זאת בשל הפיצול בפת"ח, ורשימה אחת מאוחדת של החמאס.

סוגייה נוספת שידונו עם שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, השיחות הבלתי רשמיות בין איראן לארצות הברית, בניסיון להחיות את הסכם הגרעין. ראש הממשלה נתניהו מתכוון להציג חומר מודיעיני ובו מצגת על הסכנה האיראנית, ומידע אודות הניסויים שערכה טהרן בחודשים האחרונים, ובמסגרתם משמרות המהפכה שיגרו מגוון טילים בעלי יכולת לשאת ראש קרב גרעיני.

עוד ידונו על הכרזת חסן רוחאני, נשיא איראן אתמול על פתיחת השלב השני של מתקן ייצור המים הכבדים באראק ועל התפתחויות נוספות בתחום הגרעין, זאת תוך הפרה של הסכם הגרעין שעליו טהרן חתמה. "בשנה החולפת ביצענו 331 שדרוגים ליכולות שלנו בתחום הגרעין, בהן הזרמת גז לצנטריפוגות במתחם התת-קרקעי בנתנז, והפעלה ראשונה של סרכזות מתקדמות", אמר הנשיא בהצהרה לתקשורת אתמול. לדבריו, הסרכזות החדשות הן מדגם IR9, שיעילות בעשרות מונים יותר מאלו שהפעלנו קודם לכן".

מתנועת מפקדים למען ביטחון ישראל נמסר כי לביקורו של שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בישראל חשיבות רבה, בעיקר בהיבט הביטחוני, ובמיוחד לאור ההתרחשויות האחרונות בזירה האיראנית. מדובר בביקור רשמי של גורם בכיר בממשל ביידן. עלינו לשמר את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ידידתנו הגדולה ביותר, ארה״ב, ולנהל את יחסינו איתה מתוך הבנת מכלול השיקולים האסטרטגיים הביטחוניים והמדיניים.

שר ההגנה ישראל הסכם הגרעין האיראני הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד