י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מכבש לחצים

כך נראית חלוקת העבודה בגוש נתניהו בניסיון להקים ממשלת ימין

ברקע סבבי הפגישות התכופות, ראה"מ נתניהו ממשיך לנסות להרכיב קואליציה, כאשר ב'מפלגת השלטון - 'הליכוד' אף הכינו תוכנית עבודה מסודרת, בה נתנו לכל ראשי המפלגות החרדיות ללחוץ על סער, אלקין וסמוטריץ׳ | בסביבתו של האחרון זועמים: "באיזה זכות לוחצים עלינו?!"

כך נראית חלוקת העבודה בגוש נתניהו בניסיון להקים ממשלת ימין
בנימין נתניהו בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בזמן ששעון החול של המנדט שקיבל מהנשיא הולך ואוזל, ראש הממשלה נתניהו לא מרים ידיים למרות הסיכויים הקלושים ומנסה ללחוץ על סער או סמוטריץ׳ לוותר על הבטחת הבחירות שלהם.

על פי דיווח הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום', חולקה עבודת הלחצים על ראשי 'תקווה חדשה' ו'הציונות הדתית', כאשר ראשי המפלגות החרדיות הן אלה שאחראים להפעיל את עיקר הלחץ.

החלוקה היא ברורה, יעקב ליצמן ילחץ על בצלאל סמוטריץ׳ להסכים לממשלת מיעוט בהימנעות רע"מ, משה גפני יפעיל לחץ על אלקין במטרה שהאחרון יצטרף לנתניהו, וכך גם המטרה שאריה דרעי ילחץ על גדעון סער.

למרות חלוקת העבודה והפעלת הלחצים, בעיקר על 'תקווה חדשה', מניחים בליכוד כי לא משנה מה יוצע לסער וסביבתו, הוא ומפלגתו לא יכנסו בשום מצב לממשלה בראשות נתניהו, זאת לאור ההתחייבות שלהם.

על כן גורמים ב'ליכוד' טוענים כי הכל תלוי בראשי 'הציונות הדתית' ו'ימינה': "הכדור להקמת ממשלת ימין נמצא בידיים של סמוטריץ' ובנט. ברגע שהם ישימו הכל בצד, לא יטפסו על עצים גבוהים ויסנדלו את עצמם בהבטחות, נקים ממשלה ימנית".

מהצד של יו"ר 'הציונות הדתית' זועמים על הפעלת הלחץ: "באיזו זכות לוחצים עלינו לוותר על עניין כל כך חשוב ומהותי כמו הישענות על מחבלים ותומכי טרור?! זה לא עניין של הפרת הבטחה או אי רצון ללכלך את הידיים, זה עניין אידאולוגי".

"אם נסכים כעת להישען על תומכי טרור נאבד את האחיזה במדינת ישראל. השמאל יקים איתם ממשלות בארבעים השנים הקרובות, הם ישיגו הישגים ויקבלו כפול מנדטים בבחירות הבאות, לא ניתן לזה לקרות במשמרת שלנו", הוסיפו.

העובדה המעניינת מהדיווח, היא כי אף גורם בסביבת נתניהו לא הוטל עליו להפעיל לחץ על יו"ר 'ימינה', זאת למרות הדיווח ביום שישי האחרון ב'חדשות 12', לפיו ראש הממשלה חושב שבנט סגור עם לפיד.

לפי הדיווח, בנט אמר לנתניהו במהלך הפגישה: 'עזוב את השריונים בליכוד כי בחירות חמישיות ממילא לא יהיו - לכן אין טעם לדון בזה', ומזה הסיק יו"ר 'הליכוד' כי הראשון כבר סגר ממשלה עם יו"ר 'יש עתיד'.

יו"ר 'ימינה' מצידו טוען כי אין מה לנהל מו"מ איתו מצד 'הליכוד', עד שסמוטריץ׳ ויו"ר 'רע"מ' יסכימו לממשלת מיעוט.

ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ מפלגות חרדיות גדעון סער נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד