י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הירידה בתחלואה

החל מהבוקר: רשימת ההקלות במערכת החינוך

ברקע החזרה המהירה לשגרה, משרד הבריאות אישר מספר הקלות על מערכת החינוך, אשר נכנסו לתוקפן הבוקר, כאשר בין היתר תבוטל חובת הצהרת הבריאות | הרשימה המלאה

החל מהבוקר: רשימת ההקלות במערכת החינוך
בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות הירידה המתמדת במספר המאומתים והמתים מנגיף קורונה, הבוקר (ראשון) נכנסו לתוקפן שורה של הקלות במערכת החינוך, אשר יחזירו מעט לשגרה הרגילה לפני התפרצות הנגיף.

בין ההקלות שנכנסו כעת, הן חזרה לקבוצות רגילות ולמידה 6 ימים בכיתות א-ד, וגני הילדים. גם בצהרונים הוסר ההגבלות, וניתן לערב 3 קבוצות של כיתות א'-ג' עד 28 תלמידים.

אם שיעור המתחסנים בכיתות יא-יב יעמוד על למעלה מ65%, ניתן יהיה לחזור גם שם לשבוע לימודים רגיל, ולא 95% כפי שהיה עד עכשיו. בנוסף הוספה האפשרות בבית-ספר למחוננים לקיים לימודים בשטח פתוח.

חובת הצהרת הבריאות, שהייתה קיימת מתחילת המגיפה, בוטלה גם היא הבוקר. ניתן לקיים פעילות חברתית וטקסים במסגרת לימודים במוסדות להשכלה או הכשרה, שמתקיימים במתווה תו ירוק.

תלמידי כיתות ז-י, שיכלו עד היום לעבור רק 2 קבוצות, יוכלו מעתה לעבור עד 4 קבוצות במהלך הלימודים, וגם ניתן להפעיל את תוכנית "מגן חינוך" אשר מופעלת בכיתות הנ"ל, גם בישובים שאינם מוגדרים ככתומים.

ניתן לקיים בחינות במוסדות להשכלה גבוהה באופן פרונטלי ולא רק דרך הזום, והוקלה גם בתפוסה במוסדות הנ"ל, וניתן להתכנס כמו בפעולות אשר נמצאת בישיבה.

שיעורי שחייה ניתן לקיים גם בבריכות מקורות, והוארך הוראת השעה בעניין פעילות קייטנות כדי לאפשר את קייטנות חופשת הפסחא.

למרות ההקלות, משרד הבריאות ממשיך להתעקש על שמירת זהירות, ולוחץ שלא להוריד באופן דרסטי את כל המגבלות במשרד החינוך. אם לא יגיעו להסכמה בראשון הקרוב יוסרו באופן אוטומטי כל ההגבלות.

מערכת החינוך הקלות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד