י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בזכותיה דבר יוחאי"

אור הרשב"י פותחים את אירועי ל"ג בעומר בצעד היסטורי

מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א פותחים את 'היכל התורה אור הרשב"י' הצמוד ממש לציון הרשב"י • היכל מרווח ומפואר יחד עם חדר קפה משודרג ומאובזר לתועלת לומדי התורה

אור הרשב"י פותחים את אירועי ל"ג בעומר  בצעד היסטורי
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

בצעד היסטורי וחסר תקדים הוקם 'היכל התורה – אור הרשב"י' הצמוד ממש לציון רשב"י, וייפתח היום (א) כדי להעניק לרבבות העולים מירונה את האפשרות ללמוד תורה ברגיעות וביישוב הדעת.

כידוע, הבאים להשתטח על קברו של רשב"י נאלצים להתמודד בעניין לימוד התורה, כשאין עבורם אפילו מקום הולם אחד כדי לשבת וללמוד ברגיעות וביישוב הדעת.

היום ערב ראש חודש אייר, במהלך שייצרב בהיסטוריה, ייפתחו שערי 'היכל התורה אור הרשב"י' וכך לראשונה יהיה על יד קבר הרשב"י בית מדרש מיוחד ללימוד תורה, כשהוא חדש, נאה ומרחיב דעת, עם אוצר הספרים ענק, כדי שיוכלו ללמוד כראוי ברגיעות ובשלווה.

לצד ה'היכל', הקימו ב'אור הרשב"י את חדר הקפה המשודרג, ובו שפע רב ומגוון גדול ביותר של משקאות קפה ותה לצד שתיה קרה ומרעננת, ואף מיני מזונות שיוחלקו חינם לעולי מירון.

באופן שלא היה כמותו, 'היכל התורה' ייפתח בשיעוריהם של מרנן ורבנן שליט"א, ובתקופה הקרובה נתעדכן על גדולי ישראל נוספים שיבואו אף הם למסור שיעורי תורה במקום.

למרות שחנוכת 'היכל התורה אור הרשב"י' הוא אירוע הפתיחה הראשון של תקופת ל"ג בעומר, חשוב לציין כי היכל התורה אינו בדווקא לתקופה זו, אלא ימשיך לפעול למען לימוד התורה במשך כל ימות השנה בבחינת "הושיבו ישיבה על קברו" כפשוטו.

ל"ג בעומר אור הרשב"י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד