י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משיב למתקפות

סמוטריץ׳ במסר לתומכי נתניהו: 'מותר לשכנע אותי'

על רקע ניסיונות שכנוע הגוברים להצטרף לממשלה בהימנעות רע"מ, יו"ר 'הציונות הדתית' התייחס לטענות של תומכי נתניהו כי הצילו אותו: "אחייך לעצמי חיוך רחב" | בנוסף תקף את בנט: "עסוק בתרגילים פוליטיים"

סמוטריץ׳ במסר לתומכי נתניהו: 'מותר לשכנע אותי'
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע ההתקפות ההולכות וגוברות מצד תומכי ראש הממשלה, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ הגיב הבוקר (ראשון) לציוץ של איש התקשורת שמעון ריקלין.

בציוץ, טען ריקלין כי בזכות החרדים ונתניהו, יו"ר 'הציונות הדתית' עבר את אחוז החסימה: "אתה אומר שאתה רוצה להציל אותנו. מזכיר לך שבינתיים אנחנו הצלנו אותך. וממי שנאחז בקש וכמעט טבע. הפכת בן רגע למי שלא מחוייב לנתניהו ולנו. זה לא יפה. עשה טובה ואל תדבר בשמנו. אנחנו רוצים ממשלה ימנית. אל תהי צדיק הרבה".

סמוטריץ׳ כאמור, לא נותר חייב והגיב בפוסט נרחב בפייסבוק: "אתה יודע שאני אוהב ומעריך אותך, מחשיב את דעתך ואוהב לשמוע אותה ולחשוב עליה. אבל זה כשאתה מביע עמדה עניינית ולא כשאתה הולך לשיח אישי ולא רלוונטי", פתח.

"לא עשית לי שום טובה אישית כשהצבעת לי", תקף סמוטריץ׳ והמשיך, "אתה, כמו כל אחד ואחת ממאתיים עשרים וחמישה אלף מצביעים שנתנו בי את אמונם ושלשלו פתקי ט אל הקלפי".

בנוסף, יו"ר 'הציונות הדתית' תקף גם את נתניהו: "הוא לא עשה לי טובה אישית. בינינו, גם אתה יודע שהוא לא מכיר את המושג הזה... הוא עשה חשבון פשוט והבין שזה מה שנכון לגוש הימין ולסיכוייו להמשיך להיות ראש ממשלה".

"מי שהצביע לי ידע את זה היטב. הוא ידע היטב שאינני מחוייב לנתניהו האיש, אלא לנתניהו כמנהיג המחנה הלאומי שאמור לקדם בממשלה בראשותו דרך וערכים", הוסיף.

סמוטריץ׳ גם התייחס לאפשרות כי לא יקימו קואליציה: "התחייבת ללכת עם נתניהו ולא להיכנס בלי הליכוד ושאר השותפים במחנה הלאומי לשום קואליציה. אם חלילה ניכשל, נלך ביחד בראש מורם לאופוזיציה ונחזור בע"ה ביחד מהר מאוד כמו גדולים".

לצד התחייבותו, סמוטריץ׳ מיהר להבהיר: "אבל לרגע לא התחייבתי ללכת עם נתניהו לכל מהלך ולכל הרפתקאה. הפוך, הבהרתי שוב ושוב לפני הבחירות שלא אסכים לשום ממשלה שתישען על תומכי טרור כמו מנסור עבאס. גם נתניהו הבטיח זאת שוב ושוב ושוב".

"גם בנט - שעסוק עדיין למרבה הצער בתרגילים פוליטיים ובניסיון מגלומני להיות ראש ממשלת שמאל עם 7 מנדטים", תקף את שותפו לשעבר והמשיך, "ומנסה בתרגיל שקוף להפיל עלי את כישלון הקמת "ממשלת ימין" כדי להצדיק זאת - הבטיח את זה חד משמעית".

סמוטריץ׳ הוסיף: "מותר לך ולאחרים לחשוב אחרת ולנסות לשכנע אותי. אבל אם אתה או תומכי נתניהו אחרים תנסו להיות ברק כהן לעניים ולעלוב בי אישית בשטויות אישיות ולא רלוונטיות כמו בציוץ הזה - אתעלם מכם לחלוטין, אחייך לעצמי חיוך רחב".

"אני אחשוב על סבא שלי שבטח מתמלא גאווה שם למעלה כשעוד מישהו מזכיר את השם סמוטריץ' שהנאצים ניסו ולא הצליחו למחוק", סיכם.

בצלאל סמוטריץ שמעון ריקלין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד