י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שנה החסידים נתנו יד לרבי

חוזרים לטישים: אלפים בהילולת ה'דברי חיים' בצאנז

לאחר למעלה שנה שלא התקיימו טישים כסדרם, בחצר חסידות צאנז ערכו סעודת הילולא מרכזית במלאת 145 שנה להסתלקותו של ראש השושלת בעל ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א. 'בחדרי חרדים' עם סיקור מהטיש, וגם: מה דרש הרבי מהחסידים?

חוזרים לטישים: אלפים בהילולת ה'דברי חיים' בצאנז
הילולת הדברי חיים בחצר הקודש צאנז צילום: משה גולדשטיין

בליל חמישי האחרון נערכה התכנסות וסעודת הילולא מרכזית לרגל הילולת ראש שושלת צאנז הרה"ק בעל ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע שהשנה מלאו 145 שנה להסתלקותו.

בתחילת הדרשה שנשא הרבי מצאנז מעל שעה פתח בדרוש מתוך ספר 'דברי חיים' לבעל ההילולא. הרבי הרחיב במשך שעה בפילפולא דאורייתא. בהמשך הדרשה עבר לדברי אגדה ודרש מחסידיו גם הקובעים עתים לתורה שיעשו מבחנים על מה שלומדים כמו לומדי הכוללים ואמר: "יהודי שיושב בשיעור תורה ולא זוכר את מה שלמד חסר לו סיפוק רוחני אמיתי. צריך להשקיע בשינון וחזרה שאז יש הנאה צרופה מלימוד התורה".

כמו כן הרחיב האדמו"ר בדברי הודיה על השנה הקשה שעבר על כל בית ישראל בכל העולם והזכיר את זאת שכמה יהודים נעקרו מתוכנו והמשפחות שסבלו, וכמה ביטול תורה ותפילה שנגרם. וכעת שב"ה כולנו עומדים חיים היום כאן מוטל עלינו להביא קרבן תודה. בזמן שאין בית המקדש מה הוא קרבן תודה? הוספה בתורה. האדמו"ר דרש מכולם להצטרף למסגרת המבחנים גם על השיעורים לקובעי העתים לתורה.

בסיום הדרשה נערך מעמד כבוד התורה בו חולקו מעל 50 תעודות הוקרה לבחורי ישיבות צאנז שנבחנו החל מ 600 דף גמרא רש"י ותוס' וקיבלו תואר "חבר". לאחריה עברו קהל האלפים לברכת 'לחיים' מהרבי לאחר שלמעלה שנה לא זכו לעבור לתת יד לחיים לאדמו"ר.

הטיש נערך בהיכל הגדול היכל רוזנברג בהשתתפות אדמו"רים רבנים וקהל אלפי חסידי צאנז שהגיעו מכל הארץ כשכל מהלך הטיש מועבר בשידור ישיר בקו הטלפוני קול צאנז לחסידים בחו"ל שהתכנסו בצהרי היום כדי להשתתף מרחוק בטיש היארצייט.

צפו בגלריה של הצלם משה גולדשטיין 

הדברי חיים חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד