י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תקלה או התקלה?

האיראנים מסתירים: הפגיעה בנתנז חמורה יותר מכפי שדווח

הבוקר (ראשון) דווח ע"י דובר ארגון אנרגיה האטומית האיראני על אירוע שהוגדר "תקלה-תקרית" במתקן להעשרת האורניום בנתנז ונמסר כי באירוע אף אדם לא נפגע | ע"פ דיווחים זרים  לא מדובר בתאונה

האיראנים מסתירים: הפגיעה בנתנז חמורה יותר מכפי שדווח
אתר הפיצוץ בנתנז, איראן צילום: הטלוויזיה האיראנית

דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראני דיווח הבוקר (ראשון) על אירוע שהוגדר "תקלה-תקרית" במתקן להעשרת האורניום בנתנז. הדובר מסר כי אף אדם לא נפגע באירוע.

אך האירוע בנתנז ביום ראשון בבוקר לא היה "תאונה" והנזק חמור בהרבה מכפי שמציגה איראן לציבור, כך נודע ל"ג'רוזלם פוסט", כזכור בהוראת הנשיא רוחאני איראן החלה אתמול לבחון צנטריפוגות מתקדמות. הטלוויזיה הממלכתית באיראן הודיעה שהמדינה הפעילה עשרות צנטריפוגות חדשות להעשרת אורניום.

על פי דיווחים זרים, התאונה כביכול נגרמה על ידי מתקפת סייבר, דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, בארוז קמלוונדי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית פארס, כי האירוע לא נגרם פציעות או זיהום, והוסיף כי סיבת האירוע נחקרת ומידע נוסף יפורסם בהמשך.

התקרית המדווחת מגיעה פחות מחודש לאחר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דיווחה כי איראן החלה מחדש את ההעשרה במתקן בנתנז, ופחות משנה לאחר שישראל הואשמה על ידי דיווחים זרים כי תקפה את תוכנית הגרעין באופן משמעותי.

עיתוי הפרסום מגיע ביום ששר ההגנה האמריקני לויד אוסטין מגיע לישראל כדי לדון עם גורמים ישראלים בתוכנית הגרעין האיראנית ובפעילות איראנית באזור, בין היתר. זה יהיה ביקורו הראשון של בכיר בממשל ביידן.

האירוע מגיע כאשר המתחים גוברים בין ישראל לאיראן על רקע מספר התקפות על ספינות ימיות איראניות וישראליות, עם דיווחים אחרונים שטענו כי ישראל פגעה בעשרות ספינות איראניות בשנים האחרונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בשבוע האחרון מספר פעמים כי ישראל תגן על עצמה מפני האיומים האיראניים, והדגיש כי ישראל תפעל למאבק בשאיפותיה הגרעיניות של איראן.

דיווח אירן תקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד