י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תופעה שהפכה לשגרה

הזוי: החזירים בחיפה משתלבים בנוף ומשחקים עם הכלבים

ה'ניו יורק טיימס' הקדיש כתבה מיוחדת לחזירי הבר של חיפה, לאחר שנוכחותם ברחובות בתקופה האחרונה הלכה וגדלה עד שהפכו לחלק קבוע מהנוף העירוני | עובד נמל אשר פגש אחד מהם במרפסתו: "הם שולטים עכשיו ברחובות"

הזוי: החזירים בחיפה משתלבים בנוף ומשחקים עם הכלבים
חיפה צילום: משה שי, פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' הקדיש כתבה מיוחדת לחזירי הבר של חיפה, חזירי הבר של חיפה אולי לא עפים, אבל נראה שהם עושים כמעט כל דבר אחר.

החזירים נצפים ברחבי העיר כשהם נודדים בבריכות, במדשאות, במגרשי כדורגל של התושבים ומשחקים עם הכלבים שלהם, הם מסתובבים במדרכות, ישנים ברחובות ואוכלים מהאשפה.

"זה הפך להיות דבר יומיומי", אומר יוג'ין נוטקוב (35), שף שנותן לכלבו לשחק עם החזירים שנכנסים לפארקים המקומיים. "הם חלק מהעיר שלנו" הוסיף. להיתקל באחד כזה לדבריו, הוא "כמו לראות סנאי".

במדינות רבות בעלי חיים נראו ברחובות לאחר שהמגפה החלה להתפרץ ואנשים נטשו את המרחבים הציבוריים. אך חזירי הבר החלו לכבוש את חיפה הרבה לפני שנגיף הקורונה הגיע, בשנת 2019 דיווחו התושבים על 1,328 פעמים בהן חזירי בר הסתובבו בעיר - כמעט 40 אחוז יותר מסך 2015. מועצת העיר חיפה לא פרסמה נתונים לשנת 2020.

ה'טיימס' מציין כי הנוכחות ההולכת וגדלה של החזירים עוררה מהומה בשיח המקומי. עבור חלקם, החזירים הם איום, והמועצה אשמה בהמשך נוכחותם. עבור אחרים, הם מהווים תוספת מקסימה למקום יוצא דופן.

איש לא ממש יודע מדוע חזירים נכנסו לחיפה במספרים כה גבוהים. יש התוהים אם שריפה ענקית בחיפה וסביבתה בשנת 2016 הרסה את בית הגידול הטבעי של החזירים, והכניסה אותם לעיר. אחרים טוענים שזו הייתה החלטת ראש העיר בשנת 2019 להפסיק לירות בחזירים.

הסיבה האמיתית לנוכחותם בעיר, טוען האקולוג של עיריית חיפה, היא שבני אדם משאירים יותר מדי פסולת מזון במקומות נגישים "קל למצוא אוכל בעיר", אמרה יעל אולק, האקולוגית העירונית. "והם לא צריכים לחפש הרבה זמן אחר אוכל".

בחיפוש אחר אוכל, החזירים זוללים באופן קבוע את הדשא של אנשים, או נוברים בפחי האשפה שלהם. בעוד שחזירים רבים הפכו כמעט מאולפים בהתנהגותם סביב בני אדם, ואוכלים אוכל מידי התושבים, חלקם עדיין תוקפניים ביותר, במיוחד כאשר הם צעירים. בינואר חזיר נשך פנסיונר ברגל - יום אחרי שחזיר אחר חטף תיק לימודים וורוד של תלמידת בית הספר.

"הם שולטים עכשיו ברחובות", אמר אסף שכטר (43), עובד נמל שעמד לאחרונה מול חזיר במרפסתו. "זה מצב מאד מטורף". תושבת נוספת אמרה, "צריכים לאסוף את החזירים הקטנים ולהכניס אותם לפארק", אמרה שולמן, בת 75, מנהלת חשבונות בדימוס. "או לקחת אותם לרמת הגולן! או לירות בהם!".

חיפה חזירי בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד