י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישוחח עם רה"מ

אוחנה הבטיח לראשי הערים החרדיות: "אסייע לביטול המגבלות במירון"

סאגת ל"ג בעומר - מעקב 'בחדרי': בניסיון להגיע להבנות מול המשטרה ומשרד הבריאות, פגשו היום ראשי הערים החרדיות את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהבטיח לפעול לביטול ההגבלות ביום ל"ג בעומר בהר מירון | אוחנה צפוי לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו בנושא | כל הפרטים

אוחנה הבטיח לראשי הערים החרדיות: "אסייע לביטול המגבלות במירון"
פגישת אוחנה וראשי הערים צילום: באדיבות המצלם

פחות משלושה שבועות להילולת הרשב"י, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה נפגש הבוקר (ראשון) עם ראשי הערים החרדיות, ודן איתם בסוגיית עליית ההמונים למירון ביום ההילולה. "אסייע לביטול המגבלות במירון", הבטיח השר לביטחון פנים.

סוגיית ל"ג בעומר עוררה סערה, מאז שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי משרד הבריאות דורש להגביל את מספר העולים למירון, למרות מצב התחלואה ומבצע החיסונים המוצלח בישראל. בפגישה שהתקיימה היום, ביקשו ראשי הערים מהשר אוחנה להוביל את הנושא, שהבטיח: "אדבר עם ראה"מ בנושא עוד היום".

בפגישה השתתפו ראשי הערים, ישראל פרוש (אלעד), מאיר רובינשטיין (ביתר עילית), אברהם רובינשטיין (בני ברק), יעקב גוטרמן (מודיעין עילית), אליהו גפני (עמנואל), ללו זהר (קרית מלאכי), יצחק רביץ (קרית יערים), הרב ודן כהן (רכסים).

בנוסף, השתתפו גם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי, יועץ השר לענייני חרדים ניצב בדימוס אריק יקואל, צוות לשכת השר ומארגני מעמד ההדלקה במירון יצחק מאיר ברים וישראל ורטהיימר.

בפתח הפגישה ציינו ראשי הערים לשבח את הקו שמוביל השר ובעזרת המפכ"ל החדש, לשיקום ושיפור הקשר בין הקהילה החרדית והמשטרה. ראשי הערים הבטיחו להמשיך ולתמוך בהתנהלות השוטפת והיומיומית של משטרת ישראל במגזר החרדי, מתוך תיאום הדדי.


ישוחח עם נתניהו. אוחנה וראשי הערים

ראשי הערים ציינו בפני השר את חשיבות העלייה למירון והסרת המגבלות, בפרט לאחר שרוב הציבור הישראלי חוסן בפני נגיף הקורונה, ובחסדי שמים, המגיפה נמצאת בדעיכה. ראשי הערים ביקשו את עזרת השר בהובלה של הנושא, לצורך איתור פתרון מלא שיאפשר את ההדלקה המסורתית כבעבר.

השר לביטחון פנים הסכים עם הדוברים והבטיח להעלות את בקשתם בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד היום, "כדי לייצר פיתרון מועיל שיאפשר לרבבות לציין את ל"ג בעומר בהתאם למסורת", לדבריו

כפי שפורסם אמש (מוצ"ש) ב'בחדרי חרדים', השר דרעי הציג את משנתו לשר אוחנה לפיה לא תוגבל כלל הגעת מתפללים להר מירון במהלך ההילולה בל"ג בעומר. השר אוחנה נענה לדרישתו של שר הפנים דרעי.

שר הפנים דרעי אמר: "יום ההילולת הרשב"י במירון הינו יום חשוב מאוד להמונים מכל גווני הקשת היהודית, בחסדי ה' נתוני התחלואה נמוכים ומשכך אין שום הגיון בהגבלת מתפללים באוויר הפתוח". 

השר דרעי הוסיף: "צריך לאפשר לכל יהודי הגעה חופשית למירון, הגבלת מתפללים להגעה להילולת הרשב"י תפגע קשות באמון הציבור".

כזכור, הזעם על ההחלטה השרירותית גבר לאחר שבמקביל להחלטה על ההגבלה, הממשלה אישרה בשבוע שעבר את קיומם של אירועי ספורט באצטדיונים פתוחים בהשתתפות של עד עשרת אלפים איש, אך כאמור, אירוע ההדלקה במירון הוגבל ל-1,000 משתתפים בלבד. ושוב, עלתה השאלה לגבי סדר העדיפויות הלקוי לפיו צועדת הממשלה ומה עושים הנציגים החרדים כדי לתקן את העוול.

כפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים' במהלך ישיבה שהתקיימה בלשכתו של שר הפנים דרעי, הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שנחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרוייקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל עד 1,000 משתתפים. המשמעות - רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

 

אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד