י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזעזע

האב החרדי תושב קרית גת מואשם ברצח בנו

כשלושה שבועות לאחר האירוע המזעזע, בו נרצח הנער החרדי בקרית גת, היום הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד אביו בגין הרצח | עורכי דינו טוענים כי אינו כשיר לעמוד לדין: "מחכים לחוות דעתו הסופית של הפסיכיאטר המחוזי"

האב החרדי תושב קרית גת מואשם ברצח בנו
זירת הרצח בקרית גת צילום: דוברות זק"א

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד האב החרדי, בפרשת רצח בנו לפני כשלושה שבועות בקרית גת. בכתב האישום, מואשם האב על ידי הפרקליטות ברצח. יחד עם זאת, התבקש בית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

כזכור, בשבוע שעבר התקבלה בבית המשפט חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, הקובעת כי האב החרדי החשוד ברצח בנו - אינו כשיר לעמוד לדין. לפי חוות הדעת, שהוצגה בדיון שהתקיים ביום רביעי האחרון בבית המשפט, האב לא מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים.

בחוות דעת שהוגשה צוין, כי בעקבות נטילת הסם, אשר הוצג על ידי המטפל - שהוגש נגדו כתב אישום - כתרופה טבעית, חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של האב. יצוין, כי חוות הדעת באשר לכשירותו של האב החשוד בעת ביצוע העבירה תוגש רק לאחר כתב האישום וקריאת החומרים ע"י הפסיכיאטר המחוזי.

פרקליטיו של האב, עורכי הדין  יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האב, מסרו: "אנו מחכים לחוות דעתו הסופית של הפסיכיאטר המחוזי אשר להערכתנו תקבע בהמשך לחוות דעת הביניים כי גם בעת ביצוע העבירה האב היה שרוי במצב פסיכוטי ומשכך הוא אינו אחראי למעשיו ובכך ההליך המשפטי יבוא לידי סיום"

"ברור כי הרצח קשור באחריותו המלאה של המטפל, אשר נתן לאב את הסמים במסווה של תרופה טבעית. הפסיכיאטר המחוזי קבע כבר בשלב הביניים כי יש קשר סיבתי בין אותם הסמים שהוא קיבל לבין האירוע הפסיכוטי שהוביל לרצח. לכן, אנו בטוחים שכאשר תתקבל חוות הדעת הסופית - כתב האישום של המטפל יתוקן באופן שיקשור את המטפל לרצח ויכלול גם עבירה של גרימת חבלה נפשית חמורה לאב", הוסיפו עורכי הדין.

לפני שבוע, הגישה המשטרה לבית המשפט כתב אישום נגד מטפלו של האב. המטפל, בן 38 תושב גוש עציון, ששמו אסור בפרסום, נעצר על ידי חוקרי המשטרה בחשד שהעניק לכאורה טיפול לאב החשוד ברצח ולאנשים נוספים, זאת תוך שהוא מספק להם סמים מסוכנים, ללא כל סמכות. 

מהמשטרה נמסר כי החוקרים שהחלו לאסוף ראיות וממצאים תוך גביית עדויות מאנשים נוספים בהם טיפל לכאורה החשוד, חשפו את דפוס פעולתו, לפיו היה נוהג להשאיר את הסמים המסוכנים מסוג MDMA, על שולחן בו התקיימו המפגשים, אותם היו צורכים המטופלים תוך שמשלמים לחשוד אלפי שקלים.

 

כתב אישום קרית גת רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד