ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הגרעין בעידן ביידן

ראש המוסד לשעבר על ההדלפות: "חמור מאד שלא מעדכנים"

ראש המוסד לשעבר חבר הכנסת רם בן ברק על המתרחש באיראן: "לישראל יש יכולות מגוונות" | הד"ר רונן ברגמן: "אני לא יכול להתייחס למה שקורה מאחורי הקלעים... 'הניו יורק טיימס' לא מנסה לשקר לקורא"

ראש המוסד לשעבר על ההדלפות: "חמור מאד שלא מעדכנים"
חסן רוחאני צילום: Amir Levy/Flash90

בשעות האחרונות עלו לרשת פרסומים שונים המדווחים על פגיעה ברשת החשמל במתקן העשרת האורניום בנתנז. דיווחים אלו מצטרפים למתח גלוי בין איראן לישראל, מתח שהחריף עם צאת טראמפ מהבית הלבן, וכניסת מדיניות הנשיא החדש ג'ו ביידן. המתח מתבטא בימים האחרונים בסדרת פיצוצים הדדיים בספינות איראניות וישראליות בשבועות וחודשים האחרונים.

חבר הכנסת רם בן ברק, לשעבר סגן ראש המוסד, התראיין הבוקר ל-103FM בתכניתם של ינון מגל ובן כספית והבהיר כי: "לישראל יש יכולות מגוונות". עוד הוסיף לגבי סאגת ההדלפות בנושא, כאשר ישנם המאשימים גורמים בישראל בהדלפת פעילויות חריגות עוד לפני שמתבצעות: "אם מישהו הדליף ידיעה לפני שמבצע כזה התבצע, זה חמור מאוד".

"העניין שאנחנו מדברים על הדלפה, כל דבר מתגאים 'זה אנחנו', זו תרבות לא טובה ולא נכונה, שלא משרתת את העניין - חבל", טען בן ברק ושלל את האפשרות כי מדובר בהדלפה מגורם אמריקני שעודכן בפרטים: "פעילות מהסוג הזה של להצמיד מוקש לספינת ביון, לא מעדכנים בזה את האמריקנים. לכן אם מישהו הדליף לאמריקנים, זה גם לא בסדר".

"אם האיראנים התחילו לפגוע בספינות שלנו, צריך לאותת להם שאנחנו יכולים לעשות את אותו הדבר ובהיקף יותר גדול כדי שיפסיקו" הבהיר ראש המוסד לשעבר.

"יאיר לפיד יחזור מחו"ל ולא נשאיר אבן על אבן ברצון שלנו לבצע כאן את השינוי הנדרש. כולם יודעים שהצענו לבנט ברוטציה להיות ראשון, אני חושב שזה מבחינתו הישג בלתי רגיל, עם 7 המנדטים שיש לו. הדבר החשוב והנכון עכשיו זה ממשלה בלי נתניהו. לכן, אנחנו מציעים להקים ממשלת אחדות אמיתית, לא הממשלה ההיא שהקימו עם בני גנץ. מבחינתי להישען על קולות של המשותפת ושל רע"מ. בל"ד, זה ח"כ אחד, אפשר לא להסתמך עליו" קינח בן ברק באמירה פוליטית.

ד"ר רונן ברגמן עיתונאי 'ידיעות אחרונות', ו'הניו יורק טיימס' שוחח אף הוא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביע את דעתו על הדיווחים כי הניו יורק טיימס מתודרך על ידי ישראל: "בשורה התחתונה, מקור אמריקני מספר את הדברים ל'הניו יורק טיימס'. אני לא יכול להתייחס למה שקורה מאחורי הקלעים, אך כתבנו שישראל העבירה עדכון לארצות הברית אחרי התקיפה, שנעשתה כתגובה על תקיפת הספינה הישראלית". 'הניו יורק טיימס' לא מנסה לשקר לקורא" הצהיר. 

על סוגיית הגרעין האיראני, אמר: "חלק גדול מהעבודה שלנו האיראנים עושים בעצמם, יש שם המון תקלות טכניות. אי אפשר למנוע מאיראן להשיג פצצה, אלא רק לעכב אותה. אם איראן תהיה נחושה בדעתה לעשות משהו, היא תצטרך לעשות זאת, לפחות באופן חלקי". 

איראן רם בן ברק רונן ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד