י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תקלה מכוונת?

אושיות מהימין התלוננו על צניחה בחשיפה - פייסבוק הגיבה

ברקע החסימות ברשתות החברתיות בארצות הברית, כמה אנשי ימין בארץ טענו כי צנחה להם החשיפה בפייסבוק: "כולנו חווינו זאת" | הרשת החברתית מיהרה להבהיר: "מדובר היה בתקלה עולמית"

אושיות מהימין התלוננו על צניחה בחשיפה - פייסבוק הגיבה
משרדי פייסבוק במנהטן צילום: Serge Attal/FLASH90

על רקע תוצאות הבחירות, כמה אנשי ופעילי ימין החלו להתלונן בתקופה האחרונה כי הם חוו ירידה משמעותית בחשיפה לעמודים שלהם בפייסבוק.

חברת הכנסת החדשה מ'הליכוד' גלית דיסטל-אבריטאן, שחוותה ירידה ברשת החברתית, כתבה: "לרגל השבעתי לכנסת, פייסבוק החליטה לצמצם לי את החשיפה כמעט לאפס. מ-2,000 לייקים לשעה אחת ו-4,000 לייקים לסטטוס ממוצע- אני כרגע מגרדת מלמטה את ה-200".

"אני אתגבר על זה דרך רשתות אחרות, זאת לא הבעיה. מה שבאמת מעצבן כאן זאת הפוזיציה והמוטיביציה. כותבת את זה כמעט לעצמי, ממילא זה לא יגיע כמעט לאף אחד מ-73 אלף העוקבים שלי", הוסיפה.

חברה הטוב ואשף התקשורת שי גולדן, גם התייחס והודה כי חשבונו חזר לפעילות: "קצב ושיעור והיקף החשיפה בדף שלי כאן חזר להיות כשהיה. לא דמיינו את כל זה - גלית, גדי, אלי, מני ואחרים. כולנו חווינו זאת. הצניחה הייתה דרמטית. יש בעיה בלקונן על חשיפה בפוסט עם 2,300 לייקים. צריך להיות הוגן וישר. זה חשוב".

גם פעיל הימין יואב אליאסי, המכונה 'הצל', טען כי צומצמה כמות החשיפה שלו: "פייסבוק חיסלו לגמרי את התפוצה של הדף שלי והורידו אותו לתפוצה של דף עם 1,000 עוקבים בלחץ (הבנתי שאני לא היחידי)".

בפייסבוק ישראל החליטו להגיב ומסרו בתגובה כי: "מדובר היה בתקלה עולמית שתוקנה ולא קשורה לעמודים בישראל או לסוג עמוד כזה או אחר. הנה התגובה שפייסבוק העולמית הוציאה בכל העולם: We are aware of the issue and it has since been resolved". או בתרגום פשוט: "זיהינו את העניין ופתרנו אותו".

פייסבוק ימין הצל יואב אליאסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד