י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צעד מפתיע

צפו: מרן הגר"ח קנייבסקי שלח את סט ספריו להיכל התורה אור הרשב"י

באופן מפתיע: מרן שר התורה בהתבטאות נדירה - רשכבה"ג רבנו מרן שה"ת הגר"ח קנייבסקי: "הזכות שלי שילמדו ליד רבי שמעון בספרים שכתבתי". מרן הגר"ח קנייבסקי שלח את סט ספריו 'דרך אמונה, שונה הלכות, וספריו הנוספים' עבור 'היכל התורה אור הרשב"י' החדש, הצמוד לציון הרשב"י

צפו: מרן הגר"ח קנייבסקי שלח את סט ספריו להיכל התורה אור הרשב"י
הגר"ח קנייבסקי בשליחת המזוזות צילום: אור הרשב"י

מעמד מרגש ומרומם היה כשעלו רבני וראשי 'היכל התורה אור הרשב"י' הרב בערל פריד והרב משה רכינצר שליט"א לביתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א כדי לקבל מידיו את המזוזות שמרן שלח באופן אישי בכדי שיקבעו בהיכל התורה, והופתעו לקבל מידיו את ספריו עם התבטאות נדירה במיוחד.

רבני אור הרשב"י הניחו לפני מרן מספר שאלות חשובות בענין היכל התורה, מרן שמע בכובד ראש את השאלות והכריע בעניינם. מרן התעניין לפרטי פרטים על 'היכל התורה', ואף בחן את קרבת המקום מתוך מפת האזור שהודפסה במיוחד עבורו.

כשסיים, פנה אל רבני 'אור הרשב"י' בהתרגשות גדולה ואמר: "הזכות שלי שילמדו ליד רבי שמעון בספרים שכתבתי", תוך כדי שהוא מבקש מנכדו שיביא הרבה מספריו אל השולחן, כי מעוניין לשלוח אותם להיכל התורה.

רבני אור הרשב"י המופתעים לקחו את הספרים בהדרת כבוד כדי להניחם באוצר הספרים הרחב של היכל התורה, למען יוכלו רבבות עמך בית ישראל העולים לציון הק' להגות בספריו של מרן שליט"א.

'היכל התורה' ייפתח היום (א) בשעות אחר הצהרים, ויעניק את האפשרות לרבבות עולי מירון לשבת וללמוד תורה ברגיעות וביישוב הדעת כנדרש, מה שעד היום לא היה מתאפשר עקב המון העם שהתהלך בכל שטח הציון והשטיבלך הצמודים לו.

לצד ההיכל, מוקם 'חדר קפה' מאובזר ומשודרג ברמה גבוהה במיוחד, ובו ניתן לקבל שתייה חמה וקרה מסוגים רבים ומשובחים, יחד עם מאכלים שונים ללא עלות.פתיחת 'היכל התורה אור הרשב"י' תאפשר לראשונה לרבבות עולי מירון לשבת וללמוד בנועם כאוות נפשם. ללא ספק מדובר בציון דרך היסטורי של ממש שישנה את דפוס השהות בהר מירון.

למרות שחנוכת 'היכל התורה אור הרשב"י' הוא אירוע הפתיחה הראשון של תקופת ל"ג בעומר, חשוב לציין כי אינו נוסד דווקא לתקופה זו, אלא ימשיך לפעול למען לימוד התורה במשך כל ימות השנה.

ב'אור הרשב"י' מציינים כי שיעורי התורה של כ"ק מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במשך החודשים הקרובים, הם אלו שיסמלו את פתיחת שערי ההיכל וייצרבו בהיסטוריה של אתרא קדישא מירון.

אור הרשב''י הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד