י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקלטה נדירה

הרבי במשא לחסידים: "לא להוציא מכשיר, גם אם יפסיד 50 אלף דולר"

הקלטה נדירה של הרבי מרחמסטריווקא מתייחס לפגעי הטכנולוגיה ומדריך את חסידיו בפרטי פרטים, למי מותר ולמי אסור, נחשפת לראשונה ב'בחדרי', כולל תמלול דבריו בכנס מיוחד שקיים לחסידים בשבוע שעבר: "האומר בשרירות לבי אלך, אין לו שום שייכות לקהילה קדושה זו"

הרבי במשא לחסידים: "לא להוציא מכשיר, גם אם יפסיד 50 אלף דולר"
כינוס נגד הטכנולוגיה בחצר רחמסטריווקא צילום: דוד ארזני

בחצר חסידות רחמסטריווקא בירושלים התקיים בסוף השבוע כינוס ענק בהשתתפות אלפי חסידים, כינוס שנשא את השם 'כינוס לדורות' – מתבצרים נגד פגעי הטכנולוגיה.

האדמו"ר מרחמסטריווקא נשא דברים במשך שעה ארוכה ודיבר על הקמת וועדה שתפקח, על מי שמחזיקים מכשירים תוך מתן הכשר למי שצריך להשתמש לפרנסתו, אך מי שלא צריך, לא יקבל אישור מהוועדה.  

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא והקלטה מדבריו של הרבי. 

"ימים אלו מסוגלים לכך, לטהרנו מקליפותינו ומטומאותינו, לטהרנו ולקדשנו בקדושתך העליונה, הרי לזה נקבעו ימי הספירה, וכשמתאספים בימי הספירה לשני הדברים יחד – להתרחק מכל הדברים האסורים שכבר מזמן שוחחנו אודות זה והרבה גדולי ישראל כמו הרב וואזנר זצ"ל שאמר שמאז בריאת העולם לא הייתה קליפה שכזו, הרי זה קידוש ה' עצום" אמר הרבי.

"מתכנסים יחד לפרוש מהכלים רח"ל, כל גדולי ישראל כבר דיברו מזה,  בפרט שזה דבר שיכול להוריד ח"ו איש יהודי מכלל ישראל לגמרי, כמו שהיו שיינע משפחות שה' ישמרנו – שסרו לגמרי ע"י הכלים הללו".

אלפי החסידים בכינוס. צילום: דוד ארזני 

"אם אחד חייב זאת בהיתר הרבנים כמובן, ייזהר מאד – "שטארק אכטונג געבן" רק לצורך פרנסה, ורק מה שהרבנים התירו ותו לא מידי – שלא יוציא זאת כלל, וישמרנו ה' – שברבים אפילו לצורך פרנסה ג"כ שלא יוציא, זוהי פרצה גדולה, המוציא דבר כזה ברבים אף אם לצורך פרנסה הרי זה פורץ גדר, בתוך הרבים חס ושלום ח"ו לא יעיז להוציא גם אם יפסיד חמישים אלף דולר".

עוד הוסיף הרבי בהקלטה שמתפרסמת ב'בחדרי חרדים', "ודאי שברבים הוא איסור גדול להוציא זאת, יהיה מה שיהיה, אפילו לא ברבים אפילו בביתו, ביי זיך אין משרד, אפילו בחדרי חדרים, אם זה לא לצורך פרנסה ממש שלא ישתמש כלל בכלי זו. ויעשה ככל יכולתו, אפילו אם זה מסונן כראוי, יש לדעת שכלי זה הוא מתועב, זהו תיעוב גמור".

"הרבנים התירו זאת רק לצורך לצורך ממש, לא הייתה ברירה ועצה, כי היום העולם הולך כך, צריך להגיע לדברים שונים, אבל בתוך ביתו אל יכניס כלל כלי שכזה ה' ישמרנו,  וגם אם אין לו זאת בביתו רק במקום עבודתו, אם לא צריך זאת ממש לצורך פרנסה אל יוציא ואל ישתמש בזה כלל. יש לדעת שזה כלי מתועב. תיעוב. וכן יש לדעת שמי שלא צריך ומוכרח לזה לצורך גדול ממש יתרחק מזה כמטחווי קשת, אם אינו צריך זאת בהכרח ממש, לא יכניסנו לא בתוך הבית ולא מחוץ לבית,  שלא יהיה לו שום שייכות לזה".

בנוסף אמר הרבי "שמעתי שתיקנו בכמה מקומות, שיהודים שאינם רוצים להחזיק כלי זה בבית, אך חייבים זאת לצורך פרנסה עשו במקומות שוני שיכולים לבוא לשם ולעשות את כל הצריך בלבד, גם בזה צריך ליזהר שאם זה לא נחוץ אל יכנס לשם, וגם אם נכנס יראה לעשות הפעולה במהירות האפשר ולצאת מיד".

"כל אלו שיש להם שייכות למקום זה, אך אם ישנם שאינם רוצים ח"ו לשמור כל התקנות שעושים כאן ואומר בשרירות לבי אלך, אין לו שום שייכות לקהילה קדושה זו".

"וכל אלו שיש להם שייכות עם כל הצדיקים שייסדו קהילה קדושה זו, הרי זכותם מגן עליהם בכל העניינים ברוחניות וגשמיות, בני חיי מזוני רויחי, גוטע קינדער, מיט גוטע דורות, אך אם ח"ו אחד אומר בשרירות לבי אלך – שאינו רוצה לשמור התקנות, ידע בנפשו שאין לו שום שייכות עם הצדיקים מייסדי קהילה קדושה זו".

"גם אם הוא בא בראש השנה אין מוציאים אותו בתקיעת שופר, אין לו שום שייכות לכאן, האיסור כאן מר מאד" אמר הרבי בנחרצות.

הגר"י פינק מרבני בעלזא נואם בכינוס. צילום: דוד ארזני 

כאן סיפר הרבי "שמעתי כי סידרו לאלו שאינו לצורך פרנסה, אך חייבים בכדי לסדר פארשידענע זאכן (דברים שונים), כגון לשלם דברים שונים, סידרו כאן בקהילה חברה שמתקשרים אליהם בטלפון והם מסדרים הכל מה שצריך, הקהילה משלמת מעות לחברה האלו, זה דבר גדול מאד, א געוואלדיגע זאך, מ'שפארט איין, וכך חוסכים שלא ילך למקומות אלו שישנם כלים אלו, גם אם התירו לצורך, ובטלפון שמתקשרים הם מסדרים זאת, מסדרים הכל שלא יצטרכו ללכת לכל המקומות המטונפים, ותיקון גדול תיקנו כאן".

לסיום התייחס הרבי לדף התקנות שחולק "נותנים כאן צעטל למלאות, ומבקשים מכל הציבור לכל מי שרוצה להיות לו שייכות למקום זה, שכל אחד יראה למלא הצעטיל (דף התקנות), ואם מוכרח לאיזה כלי יציין מה שנצרך לו, והוועד ידונו בעניינו אם יש לו צורך אם לאו, אם אין לו צורך בכך יורו לו לעזוב, ואם יש לו צורך ידריכו אותו מה מותר וכמה מותר לו".

"חייבים לדעת" אמר הרבי, "כי ההיתר שמתירים אינו היתר, זה רק סוג היתר שאין עצה ובלית ברירה. וגם אם אין לו שום סוג מהמכשירים ימלא טופס שכזה, שידעו שאין לו, אם לאחד יש כי הוא מוכרח לכך עליו למלא מדוע הוא חייב זאת, לוועד יש קשר עם כל הרבנים מכל הקהילות והם ידריכו אותו מה מותר לו ומה לא, ואיזה סינון צריך, הכל צריך להיות בפיקוח, וכמה שהוא יכול להשתמש בזה".

רחמסטריווקא פגעי הטכנולוגיה סמארטפון כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד