ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא תקלה

איראן על תקיפת האתר בנתנז: טרור גרעיני

בצל המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן על רקע מספר התקפות על ספינות ימיות איראניות וישראליות, ויממה לאחר אמירתו של נשיא איראן כי ארצו תמשיך במרץ להתקדם עם העשרת הצנטריפוגות התחוללה הבוקר הפסקת חשמל חריגה בנתנז, עתה מודים האיראנים: מדובר במתקפה

איראן על תקיפת האתר בנתנז: טרור גרעיני
אילוסטרציה צילום: PIXABAY

איראן לא מסתתרת יותר אחרי תירוצים על תקלה, ומגדירה את הפסקת החשמל במתקן האטומי המחתרתי שלה בנתנז כפעולה של "טרור גרעיני",בכך עולה המתיחות האזורית, בו בזמן שמעצמות העולם וטהראן ממשיכות לנהל משא ומתן על הסכם הגרעין.

עלי אכבר סאלחי, ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, לא אמר את מי איראן מאשימה ישירות, הפרטים עדיין מעורפלים על מה שקרה לפנות בוקר (ראשון) במתקן, שתואר בתחילה כתקלה בחשמל, דבר שהביא להפסקת חשמל. אך עכשיו איראן מודה כי זה היה חבלה מכוונת. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"כדי לסכל את המטרות של תנועת הטרור הזו (ישראל) הרפובליקה האיסלאמית של איראן תמשיך לשפר באופן רציני את הטכנולוגיה הגרעינית מצד אחד ולהסיר את הסנקציות המדכאות מצד שני", אמר סאלחי, שדבריו צוטטו בטלוויזיה הרשמית של איראן.

סבא"א, הגוף מטעם האו"ם העוקב אחר תכנית האטום של טהראן, הודיע ​​מוקדם יותר כי הוא מודע לדיווחים בתקשורת על התקרית בנתנז ושוחח עם גורמים איראניים בנושא. אך הסוכנות לא פירטה מעבר לכך.

מוקדם היום דיווח דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראני דיווח על אירוע שהוגדר "תקלה" או "תקרית" במתקן להעשרת האורניום בנתנז. הדובר מסר כי אף אדם לא נפגע באירוע.

בנוסף על פי דיווחים זרים, התאונה כביכול נגרמה על ידי מתקפת סייבר, דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, בארוז קמלוונדי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית פארס, כי האירוע לא נגרם פציעות או זיהום, והוסיף כי סיבת האירוע נחקרת ומידע נוסף יפורסם בהמשך.

התקרית המדווחת מגיעה יממה לאחר הוראת הנשיא רוחאני איראן לבחון צנטריפוגות מתקדמות. והטלוויזיה הממלכתית באיראן הודיעה שהמדינה הפעילה עשרות צנטריפוגות חדשות להעשרת אורניום.

ובנוסף אנו כעת פחות מחודש לאחר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דיווחה כי איראן החלה מחדש את ההעשרה במתקן בנתנז, ופחות משנה לאחר שישראל הואשמה על ידי דיווחים זרים כי תקפה את תוכנית הגרעין באופן משמעותי.

אירועים אלו הם בצל המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן על רקע מספר התקפות על ספינות ימיות איראניות וישראליות, עם דיווחים אחרונים שטענו כי ישראל פגעה בעשרות ספינות איראניות בשנים האחרונות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מצידו הזהיר בשבוע האחרון מספר פעמים כי ישראל תגן על עצמה מפני האיומים האיראניים, והדגיש כי ישראל תפעל למאבק בשאיפותיה הגרעיניות של איראן.

אירן צנטריפוגות הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד