כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התהליך והמתמודדים

בשיא המשבר הפוליטי: הבחירות לנשיאות יוצאות לדרך

בעוד פחות משישים יום צפויה הכנסת לבחור את זהות נשיא המדינה הבא, כאשר ריבלין יסיים את תפקידו בכ"ט תמוז. בינתיים המעוניינים להתמודד יצטרכו לאסוף חתימות מלפחות עשרה ח"כים | לעת עתה אין מועמד מוביל והכל עדיין פתוח ועשוי להפתיע 

בשיא המשבר הפוליטי: הבחירות לנשיאות יוצאות לדרך
בית נשיא מדינת ישראל צילום: ויקיפדיה

בשיא המשבר הפוליטי, בעוד שלושה חודשים צפוי נשיא המדינה ראובן ריבלין לסיים את כהונתו כנשיא המדינה, והכנסת תבחר את הנשיא החדש כשהבחירות עלולות אף לסייע לסיום הסאגה הפוליטית הממושכת.

ריבלין יסיים את כהונתו בתאריך כ"ט תמוז תשפ"א, והבחירות יוכלו להתקיים בפרק של חודשיים החל מהיום ולא יאוחר מ-9/6/2021 בעוד פחות מ-60 יום.

על המועמדים להגיש טופס התמודדות עם לפחות עשר חתימות של חברי הכנסת, כשחבר כנסת יכול לחתום למועמד אחד בלבד, ולהגישם לא יאוחר מ-14 יום קודם הבחירות.

את יום הבחירות קובע יו"ר הכנסת בהתייעצות עם סגניו, כשהבחירות מתקיימות בקלפי במשכן הכנסת, וחברי הכנסת ניצבים מאחורי הפרגוד ובבחירות חשאיות בוחרים את הנשיא.

עד כה הודיעו על התמודדתם רק השר עמיר פרץ, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, איש מפלגת 'העבודה' שמעון שיטרית וכן השר לשעבר מיכאל בר זוהר, שמות נוספים שעלו לאחרונה, הם: יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג, הזמר יהורם גאון וכלת פרס ישראל מרים פרץ.

הבחירות לנשיאות מגיעות בשיא המשבר הפוליטי, שייתכן והבחירות יהוו חלק מסיום הדיל, או על ידי התמודדות אפשרית של ראש הממשלה בנימין נתניהו או שמא בהצעה לתמיכה במועמד אחר בכפוף לתמורה פוליטית.

הבחירות לנשיאות מירוץ לנשיאות ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד