ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ארבע מי יודע

נפתלי בנט בשיחות סגורות: אלה הן האופציות להקמת ממשלה

על רקע הניסיונות להרכיב קואליציה שבינתיים עולים בתוהו ושעון החול של נתניהו אוזל, נפתלי בנט משוחח עם מקורביו וטוען כי ישנם ארבעה סוגי ממשלות שונות שעומדות על הפרק, אשר יכולות לפתור את הפלונטר הפוליטי - שלושה מתוכם עם נתניהו ואחת עם גוש השינוי | כל הפרטים

נפתלי בנט בשיחות סגורות: אלה הן האופציות להקמת ממשלה
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשברקע שעון המנדט של בנימין נתניהו סופר לאחור והדילמה שבה הוא נמצא, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט מציג בשיחות סגורות את כל האופציות העומדות בפניו לממשלות שיצטרף אליהן, כשהמטרה היא למנוע בחירות נוספות.

אופציה א': בנט ראשון ברוטציה

על פי דיווח הערב (ראשון) ב'חדשות 12', אחת האופציות שהעלה בנט, היא ממשלה שבה נתניהו יהיה שני ברוטציה, והוא יהיה זה שיכהן ראשון כראש ממשלת ישראל. כאשר נתניהו יישאר בבלפור לאורך כל התקופה.

אך לצד זאת, גם ב'ימינה' מבינים שהסיכויים להסכמה מצד 'הליכוד', כי בנט יכהן כראש ממשלה עם 7 מנדטים הם נמוכים, אז לכן עלתה האפשרות שיו"ר הכנסת יריב לוין הוא זה שיתפוס את ההגה של המדינה. ממשלה כזו אם תקום, תקרה כנראה רק כשנתניהו יבין שהוא אינו יכול להרכיב ממשלה.

אופציה ב': ממשלה עם לפיד

למרות הטלת המנדט על נתניהו, בנט עדיין משאיר על השולחן את האופציה שבה ירכיב ממשלה יחד עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, שכבר הודיע שהוא מוכן לוותר לבנט ולאפשר לו להיות הראשון ברוטציה.

אך עדיין, גם כאן ישנם כמה קשיים שאיתם יצטרך נפתלי בנט להתמודד. שכן בנט הצהיר כי ירכיב "ממשלת ימין". בנוסף, התחייב שלא ישב תחת לפיד ברוטציה, ולא עם 'מרצ' ואיבתיסאם מראענה ממפלגת 'העבודה'.

אופציה ג': ממשלת ימין בתמיכת רע"מ

עוד אפשרות שיו"ר 'ימינה' העלה בשיחותיו עם מקורביו, היא ממשלת ימין שנתמכת על 'רע"מ' של מנסור עבאס, זאת למרות ההתנגדות הקשה של יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ ומפלגתו על כל מרכיביה.

אך למרות זאת, האפשרות שממשלה כזו תקום היא קלושה, כאשר ככל שעוברים הימים, סמוטריץ׳ נאחז עוד יותר בהבטחתו שלא לשבת בממשלה שכזו.

אופציה ד': עזרה מעריקים

האפשרות האחרונה שהעלה בנט, היא ממשלת ימין בראשות נתניהו, אך כזו שלא נתמכת על ידי המפלגה האיסלאמית, אלא תקום בעזרת כמה עריקים ממפלגות שונות.

אך גם האופציה הזו נראית בלתי סבירה, שכן יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, בין היחידים שאולי יצטרף, הודיע כבר מראש כי לא יעזור לנתניהו להרכיב ממשלה.

ממשלת ימין נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד