י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מה באמת קורה באיראן

כך מגיעה ידו הארוכה של המוסד לקודש הקודשים האיראני

יותר מדי פיצוצים, חבלות, תקיפות ואפילו חיסולים מתרחשים באיראן בחודשים האחרונים, ללא נטילת אחריות רשמית מצד מדינה או גורם כלשהו. אולם האצבעות כולן מופנות כלפי ישראל שלה האינטרס לעצור את השגת הנפץ שמאיים על העולם כולו • לאור החבלה האחרונה המדווחת בשעות האחרונות, יענקי פרבר בטור פרשנות 

כך מגיעה ידו הארוכה של המוסד לקודש הקודשים האיראני
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בשבועות האחרונים אירעו מספר תקריות בין ישראל לאיראן. על פי פרסומים זרים, ישראל תקפה אוניות איראניות, ואיראן תקפה אוניה בבעלות ישראלית, בנוסף מספר 'תקלות' אירעו בכורים הגרעיניים של איראן, אמנם לא תקלות רציניות עד כדי סגירת הכור, אך על פי פרסומים זרים, התקלות גרמו נזק רב.

הפרסום האחרון היה היום (ראשון) בנתנז, שם דווח על 'תקלה' ברשת החשמל, אך הפעם האיראנים הודו כי מישהו חיבל ברשת החשמל, וכינו זאת "טרור גרעיני". לא קשה לנחש שישראל בסייעתא דשמיא נושמת את איראן, ישראל העלימה ארכיון גרעין איראני במבצע מהסרטים, ישראל חיסלה את בכיר מדעני הגרעין, מוחסן פחריזאדה, ישראל חיסלה מספר מדענים נוספים, כמובן על פי פרסומים זרים, בשנתיים האחרונות אירעו מספר תקלות רציניות בכורים גרעיניים באיראן, אך אף אדם לא נתפס במעשה בכל המקרים. דבר שמשאיר את איראן נבוכה.

מצד אחד איראן מנסה לנקום בישראל על ידי חיזבאללה או חמאס, או פיגועים מגבול סוריה, אך היא לא מתחה את כל החבל, ועדיין לא נמצאת בשלב של ירי טילים מטהרן לתל אביב, כי אז היא יודעת "ישראל תשתגע".

איראן מנסה גם כל הזמן לפגוע בנציגויות ישראל בעולם, מדי כמה חודשים מתפרסמים ידיעות בעולם על מעצרים של סוכנים איראניים שמתכננים או תכננו פיגועים, אך תקיפה איראנית ישירה מטהרן על תל אביב, ברוך השם עדיין לא חווינו.

אבל יש משהו מסתורי בכל התקלות שקורות באיראן, זה נראה לפעמים שמישהו פשוט נכנס לכור הגרעיני בנתנז או בכור שנמצא במקום אחר, ופשוט מוריד את השאלטר או סתם מחבל במקומות הכי חשובים בכור, התקלות נגרמות על ידי סייבר או על ידי יד מכוונת, אבל כך או כך, סוכנים זרים מסתובבים בתוך קודש הקודשים של איראן ללא הפרעה. והדבר מדיר שינה מעיניהם של האיראנים.

זה נראה שישראל מתאמת את המהלכים מול ארה"ב עם כל המתיחות בין ישראל לארה"ב לגבי הסכם הגרעין עם איראן, היום אמר שר ההגנה לויד אוסטין, שהגיע לביקור ראשון בישראל, כי מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל "קיימת ועומדת עם ברזל", וזאת על רקע הדאגה הגוברת של ישראל ביחס למאמצים האמריקאים להחיות את הסכם הגרעין האיראני משנת 2015.

תמונות לוויין ברזולוציה גבוהה שצולמו בשנה שעברה הראו שאיראן הרחיבה את מתחמי העשרת האורניום שלה בנתנז, כולל הקמת מנהרות וכבישים חדשים, ובפורדו, אתר גרעיני תת קרקעי נוסף, גם שם איראן הרחיבה פעילות, יש לשער שהמודיעין הישראלי רואה ושומע הכל, לא רק ישראל חוששת מאיראן גרעינית, מדינות נוספות חוששות, כמו סעודיה ומדינות נוספות במפרץ, כך שישראל אולי עושה את העבודה השחורה, אך אני מניח שישראל מקבלת סיוע לוגיסטי מהשכנים של איראן, אז האם יד ישראלית הורידה את השאלטר בכור הגרעיני בנתנז? שאלה טובה וכנראה את התשובה לעולם לא נדע.

הגרעין האיראני חיסול באיראן תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד