י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הכי נכון"

יועצו של השר הציע פתרון ואוים בהשעיה

על רקע ניסיונו של נתניהו להרכיב ממשלה שנכשלו בינתיים, יועצו של שר האוצר ובכיר 'הליכוד' ישראל כץ, הציע בהתכתבות ברשת החברתית להעניק את המנדט לאחרון: "הכי ריאלי לממשלת ימין" | בתגובה, כץ מאיים להשעותו

יועצו של השר הציע פתרון ואוים בהשעיה
נתניהו וכץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבוע מאז הענקת המנדט לבנימין נתניהו מידי שליחו של הנשיא, ובמערכת הפוליטית כבר מתכוננים לכשלונו. הערב (ראשון) דווח כי גם בתוך 'הליכוד' חוששים שהראשון לא יצליח להרכיב ממשלה, ואף הועלה פתרון לשמירה על השלטון בידי 'הליכוד' והימין.

על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', אמנון בן עמי, עוזרו הפוליטי של שר האוצר ישראל כץ, הציע בקבוצת וואטסאפ פנימית של השר, כי השר כץ יקבל את המנדט מהנשיא, והוא זה שירכיב את הממשלה.

"זה נכון", התייחס העוזר להצעה שכץ יקבל את המנדט והמשיך, "ויהיה הכי ריאלי להקמת ממשלת 'ליכוד' וימין על מלא, כשביבי יהיה מובטח כנשיא עם למשל סמכויות של משרד החוץ".

לצד הצעת הרעיון, העוזר סייג וכתב: "סתם רעיון אם נתניהו חלילה לא יקים ממשלה, ו'הליכוד' יהיה בסכנה לאבד שלטון". השר כץ מסר בתגובה כי הוא מאיים להשעות את היועץ.

בתוך כך, הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי חולקה עבודת הלחצים על ראשי 'תקווה חדשה' ו'הציונות הדתית', כאשר ראשי המפלגות החרדיות הם אלה שאחראים להפעיל את עיקר הלחץ.

החלוקה היא ברורה, יעקב ליצמן ילחץ על בצלאל סמוטריץ׳ להסכים לממשלת מיעוט בהימנעות רע"מ, משה גפני יפעיל לחץ על זאב אלקין במטרה שהאחרון יצטרף לנתניהו, וכך גם המטרה שאריה דרעי ילחץ על גדעון סער.

למרות חלוקת העבודה והפעלת הלחצים, בעיקר על 'תקווה חדשה', מניחים בליכוד כי לא משנה מה יוצע לסער וסביבתו, הוא ומפלגתו לא יכנסו בשום מצב לממשלה בראשות נתניהו, זאת לאור ההתחייבות שלהם לבוחר.

על כן גורמים ב'ליכוד' טוענים כי הכל תלוי בראשי 'הציונות הדתית' ו'ימינה': "הכדור להקמת ממשלת ימין נמצא בידיים של סמוטריץ' ובנט. ברגע שהם ישימו הכל בצד, לא יטפסו על עצים גבוהים ויסנדלו את עצמם בהבטחות, נקים ממשלה ימנית".

בנימין נתניהו הרכבת ממשלה המנדט להרכבת ממשלה ישראל כץ מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד