ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אין להם לב

חשש באיטליה: המאפיה מנהלת את החיסונים נגד קורונה

באיטליה חוששים כי המאפיה השתלטה על מערך החיסונים ועוקפת בתור את התיעדופים הממשלתיים לפי גילאים מבוגרים ובעלי סיכון. ראש הממשלה תוקף: "עם איזה מצפון יש אנשים שמדלגים על רשימת ההמתנה ומנסים להתחסן תחילה, בידיעה שכך הם חושפים לסיכון אנשים מעל גיל 75 או עם פגיעות כלשהי וגורמים סיכון ממשי למוות?"

חשש באיטליה: המאפיה מנהלת את החיסונים נגד קורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשויות באיטליה בוחנות, האם המאפיה מפנה חלק מאספקת החיסונים ​​במדינה נגד נגיף הקורונה לחברים קרובים, מנתוני הממשלה עולה כי איטליה ניהלה עד היום בסך הכל 12 מיליון חיסונים, עם 4.2 מיליון לבני 80 ומעלה ורק 1.26 מיליון לאלה בשנות ה-70 לחייהם.

בינתיים 3.1 מיליון עברו לעובדי בריאות, מיליון לאנשי מקצוע חינוכיים, ו-2.4 מיליון לקטגוריה מעורפלת המוגדרת כ"אחרים".

מריו ג'ארוסו, חבר הפרלמנט אמר לאתר 'פוליטיקו' כי "מתחסנים אנשים שנמצאים מחוץ לכל קטגוריית עדיפות שצוינה על ידי הממשלה, במיוחד באזורים מסוימים שבהם יש נכונות גבוהה של המאפיה, ואנחנו חושדים שהמאפיה מנהלת את החיסונים". כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

ראש הוועדה הלאומית למלחמה במאפיה הביע השבוע דאגה משיעורי חיסונים גבוהים בקבוצת ה"אחרים" באזורי הדרום שנאבקים זה מכבר נגד חדירת המאפיה למערכת הבריאות ובאזורים ציבוריים אחרים.

לאחר שהייתה בין המדינות שנפגעו ביותר מהמגיפה בשנה שעברה, החלה איטליה במסע החיסונים שלה בסוף דצמבר האחרון, אך לא הצליחה להצעיד את מבצע החיסונים להצלחה, במסיבת עיתונאים ביום חמישי הזהיר ראש הממשלה, מריו דראגי, את ממשלות האזור כי עליהם לשפר את מאמצי החיסון אם ברצונם להסיר את ההגבלות, ותקף את מי שקיבל חיסון ולא היה בקבוצות סיכון.

"עם איזה מצפון יש אנשים שמדלגים על רשימת ההמתנה ומנסים להתחסן תחילה, בידיעה שכך הם חושפים לסיכון אנשים מעל גיל 75 או עם פגיעות כלשהי וגורמים סיכון ממשי למוות?" הוא שאל.

דראגי נכנס לתפקידו בפברואר תוך הבטחה להגביר את מסע החיסונים, ואמר כי זו הדרך היחידה לאיטליה לצאת מהמצב לאחר יותר משנה של המגיפה שהרסה את הכלכלה וגבתה כמעט 113,000 מתים.

אך המאמצים לחסן את האזרחים במהירות נכשלו בין היתר בגלל מחסור באספקה, וחלקם בגלל אזורים שלא מצליחים לתת עדיפות לאנשים פגיעים יותר. בטוסקנה, פרופסורים ועורכי דין באוניברסיטאות, כולל אלה בשנות ה-30 לחייהם, התחסנו לפני רוב הקשישים.

איטליה מאפיה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד