י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
76 שנים לשחרור

נשיא גרמניה: "אסור לשכוח את הברבריות של הנאצים"

פרנק וולטר שטיינמאייר, נשיאה של גרמניה השתתף באזכרה לנרצחי מחנות ההשמדה במלאות 76 שנים לשחרור מחנה הריכוז בוכנוולד. "זו הייתה דיקטטורה", אמר והודה, "שלטון לאומי-סוציאליסטי שהיה אחראי על הפשעים והרצח העם האכזריים ביותר"

נשיא גרמניה: "אסור לשכוח את הברבריות של הנאצים"
נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

76 שנים לשחרור מחנה הריכוז בוכנוולד, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר השתתף באזכרה לזכר נרצחי מחנות ההשמדה, שנערכה בעיר וויימאר, שם ציינו את שחרורם של מחנות הריכוז בוכנוולד ומיטלבאו-דורה.

הנשיא שטיינמאייר השתתף בטקס האזכרה בתיאטרון הגרמני בליווי ראש ממשלת תורינגיה בודו רמלוב, ונשיאת פרלמנט המדינה בירגיט קלר. בנאום הזהיר הנשיא מפני הרצון לשכוח את "הברבריות" של גרמניה הנאצית, והוסיף כי "מי שכבר לא זוכר מה קרה שכח גם מה יכול לקרות".

"כן, זו הייתה דיקטטורה, שלטון לאומי-סוציאליסטי שהיה אחראי על הפשעים והרצח העם האכזריים ביותר, אבל אנשים גרמנים הם שעשו זאת לאנשים אחרים". הנשיא קרא לאנשים להתנגד לאלה "שמתעלמים מכבודם של הקורבנות כיום", והוסיף כי "חשוב להשאיר את זכרם של ההרוגים בחיים".

בין השנים 1937 ל-1945 שלחו הנאצים כמעט 280,000 איש מכל רחבי אירופה לבוכנוולד ול 139 מחנות שהיו תחת שליטת בוכנוולד, לפחות 56,000 איש נרצחו, רוב האסירים הראשונים שם היו אסירים פוליטיים, אך בעקבות פוגרום ליל הבדולח בשנת 1938 נשלחו לשם גם יהודים רבים.

במיטבלאו-דורה, שהיה מקושר בתחילה לבוכנוולד והפך לימים למחנה המנוהל בנפרד, נכלאו כ-60,000 איש, ושליש מהם מתו שם. צבא ארה"ב נכנס לראשונה למחנה ב-11 באפריל 1945. שם הם מצאו 21,000 ניצולים, כולל כמה מאות ילדים ובני נוער. בשנה שעברה היה צורך לבטל את יום הזיכרון לציון 75 שנה לשחרור המחנה בגלל מגיפת נגיף הקורונה.

השואה בוכנוולד פרנק וולטר שטיינמאייר נשיא גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד