י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מובן מאיליו

נכשלו עם החיסון? סין בהודעה פומבית חריגה

שיעור האפקטיביות של חיסון נגד קורונה של חברת סינובק הסינית למניעת זיהומים סימפטומטיים, נמצא נמוך עד 50.4% על ידי חוקרים בברזיל. פקיד בכיר בוועדה לבקרת מחלות בסין הודה בכך וזה לא מובן מאיליו. שכן סין המעיטה ביעילותם של החברות המובילות האחרות פייזר ומודרנה

נכשלו עם החיסון? סין בהודעה פומבית חריגה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בהודאה נדירה על חולשתם של חיסונים נגד נגיף הקורונה, פקיד מדינה בכיר בסין מהועדה לבקרת מחלות, אומר כי יעילותם נמוכה, והוועדה שוקלת לערבב אותם עם חיסון נוסף.

לחיסונים הסיניים "אין שיעורי הגנה גבוהים מאוד", אמר מנהל המרכז לבקרת מחלות סין, גאו פו, בכנס שנערך בשבת בעיר צ'נגדו שבדרום מערב סין.

בייג'ינג חילקה מאות מיליוני מנות במדינות אחרות, תוך שהיא מנסה לערער את היעילות של החיסונים המערביים כמו פייזר ומודרנה, "כעת נבחן האם עלינו להשתמש בחיסונים שונים מייצור טכני שונה לצורך תהליך החיסון" אמר גאו.

שיעור האפקטיביות של חיסון נגד קורונה של חברת סינובק, הסינית למניעת זיהומים סימפטומטיים, נמצא נמוך עד 50.4% על ידי חוקרים בברזיל. לשם השוואה, החיסון של פייזר נמצא יעיל ב-97%. אך בייג'ינג טרם אישרה חיסון זר לשימוש בסין, שם נגיף הקורונה הופיע בסוף שנת 2019. גאו לא מסר פרטים על שינויים אפשריים באסטרטגיה של ייצור החיסון, אך הזכיר את ה- mRNA, טכניקה ניסיונית של חיסונים מערביים, ואילו יצרני התרופות בסין השתמשו בטכנולוגיה מסורתית. נכון ל-2 באפריל, כ-34 מיליון איש קיבלו את שתי מנות החיסון הנדרשים על ידי הרגולטורים הסיניים, וכ-65 מיליון קיבלו אחת.

סין חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד