י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישיבה החדשה של הרב שפירא

זמן קיץ: תזוזות בישיבות הקטנות בירושלים

תחילת זמן קיץ ופתיחת הישיבה החדשה של הרב שפירא מ'תורת רפאל': לאן עוברים בחורים מ'תורת רפאל'? מי מונה לצוות הישיבה בישיבתו של הרב שפירא? וגם: הכינוס להורי התלמידים. כל הפרטים על הנייעס שמעורר עניין בישיבות הקטנות בירושלים

זמן קיץ: תזוזות בישיבות הקטנות בירושלים
רה"י החדש הרב לנדא יחד עם הרב שפירא צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו עונת הרישום לישיבות הקטנות בירושלים בעיצומה, עם כניסתה של הישיבה החדשה שהקים הרב מרדכי שפירא כללי המשחק השתנו. 

כפי שפורסם בחודשים האחרונים ב'בחדרי חרדים' המשגיח המיתולוגי בישיבת 'תורת רפאל' הגאון רבי מרדכי שפירא עזב את הישיבה, ועל החלטתו בשבוע האחרון לפתוח שיעור א' בשנה הבאה זאת לאחר התייעצות עם הגרמ"ה הירש.

הגרמ"ה הירש אף יעץ כזכור לרב שפירא שלא לקבל כיום מהבחורים שנמצאים בישיבה וזאת בכדי למנוע מחלוקת ואכן הרב שפירא לא לוקח בחורים מתורת רפאל אלא פותח רק שיעור א'. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לישיבה החדשה נרשמו מספר שיא של 25 בחורים מהחיידרים הטובים בירושלים. הרב שפירא החליט שעל מנת לשמור על הייחודית של הישיבה ובכדי לשמר את הקשר עם כל בחור ובחור הוחלט שלא לעבור את מספר 40 בחורים.

במקביל לאחר עזיבתו של הרב שפירא החליטו הורים רבים ששלחו את בנם בעבר ל'תורת רפאל' כדי שיתחנכו אצל הרב שפירא להעביר את ילדיהם לישיבות אחרות בירושלים בין הישיבות שקיבלו בחורים הם ישיבת 'תפארת התלמוד' - שינקר, 'אור שמואל', 'אמרי נועם' ועוד.

כמו כן נודע על קבוצת בחורים משיעור ג' שביקשו מהגאון רבי ברוך סולובייצ'יק שימסור שיעור יומי עד סוף הזמן. 

גם בישיבת 'תורת רפאל' לא מבזבזים זמן ואמש (ראשון) ערכו כינוס להורי תלמידים להמשך עתידה של הישיבה.

בתוך כך, נודע ל'בחדרי חרדים' כי מי שישמש כאחד מראשי הישיבה בישיבתו החדשה של הרב שפירא הוא הגאון רבי משה לנדא מישיבת 'וולפסון'.

הרב מרדכי שפירא תורת רפאל ישיבת וולפסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד