י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מכה אנושה

גורמי מודיעין: יידרשו לאיראנים לפחות תשעה חודשים כדי לשוב ולחדש את הייצור במקום

יממה לאחר שמדעני הכור הגרעיני התכנסו להפקת קליפ לזכר חבריהם המדענים שחוסלו, פיצוץ גדול גרר הפסקת חשמל במתקן הכור והביא לנזק כבד במקום | גורמי מודיעין מעריכים לניו יורק טיימס כי יידרשו לאיראנים לפחות תשעה חודשים כדי לשוב ולחדש את הייצור בכור הגרעיני 

גורמי מודיעין: יידרשו לאיראנים לפחות תשעה חודשים כדי לשוב ולחדש את הייצור במקום
אילוסטרציה צילום: Pixabay

פיצוץ גדול גרם אתמול להפסקת החשמל במתקן התת קרקעי, והרס לחלוטין את מערכת החשמל הפנימית והמאובטחת של הכור הגרעיני בנתנז. על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', הנזק הוא גדול, ואיראן תאלץ להמתין לפחות תשעה חודשים עד שהם יצליחו להחזיר את הפעילות במקום.

בדיווח נטען כי הפיצוץ, אותו תיארו הגורמים כ"פעולה ישראלית מסווגת", החריב לחלוטין את המערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות להעשרת אורניום באתר. "זו מכה קשה מאוד ליכולתה של איראן להעשיר אורניום".

בתוך כך מדווחים כלי תקשורת בעולם, כי יום לפני הפיצוץ האיראנים הפיקו קליפ באתר העשרת האורניום בנתנז, הקליפ כולל מדענים מחזיקים בתמונות מדעני הגרעין שחוסלו, כעת ככל הנראה, הם יאלצו לעשות דברים אחרים כדי להחזיר את המקום לפעילות, ויש לשער שמוזיקה פחות תעזור שם בתקופה הקרובה.

כזכור, אתמול הפסקת חשמל שנראתה כי נגרמה מפיצוץ מתוכנן בכוונה, פגעה ביום ראשון באתר העשרת האורניום בנתנז באיראן, מה שכינו גורמים איראניים "פעולת חבלה שלדעתם בוצעה על ידי ישראל".

עלי אכבר סאלחי, ראש האנרגיה האטומית באיראן, תיאר את הפסקת החשמל כמעשה של "טרור גרעיני" ואמר כי "על הקהילה הבינלאומית להתמודד עם האיום". עוד אמר כי "הפעולה נגד אתר ההעשרה בנתנז מראה את התבוסה של המתנגדים להתפתחותה הגרעינית והפוליטית של ארצנו ואת ההצלחות המשמעותיות של תעשיית הגרעין שלנו", אמר סאלחי, כך על פי כלי תקשורת איראניים. "האירוע מראה את כישלונם של המתנגדים לאיראן במשא ומתן להקלה בסנקציות".

ה'ניו יורק טיימס' מצטט גורם איראני כי "קשה לדמיין שמדובר במתקפת סייבר", את הדברים אמר, עלי ואז, מנהל הפרויקטים באיראן בקבוצת המשברים הבינלאומית. "התרחיש האפשרי הוא שהנזק שנגרם למתקן, נגרם בעקיפין או דרך הסתננות פיזית".

ישראל, כמדיניות, אינה מאשרת ולא מכחישה פעולות כאלה.

כור גרעיני איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד