י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא רק פיצוצים בנתנז

העתירו: היהודים באיראן מתמודדים עם גל תחלואה קשה

בתי הכנסת ברחבי איראן נסגרו וגל הדבקה נוסף (רביעי) מאיים על הקהילה היהודית במדינה המוכה גם כך: בימים האחרונים נפטרו ארבעה יהודים ע"ה שחלו בקורונה ועשרות אחרים בהם גם צעירים מטופלים בימים אלה באמצעים רפואיים ביניהם כמה שנלחמים על חייהם, לאחר גל הדבקה נרחב במדינה בכלל ובקרב הקהילה היהודית בפרט 

העתירו: היהודים באיראן מתמודדים עם גל תחלואה קשה
אפיית מצות בטהרן צילום: באדיבות המצלם

ברקע הפיצוצים בכור הגרעיני בנתנז, היהודים במדינה מתמודדים עם גל תחלואה קשה, ארבעה יהודים נפטרו בימים האחרונים מנגיף הקורונה.

באיראן, בתי הכנסת נסגרו בהוראת הרב הראשי הרב יהודה גראמי, בעיקר בערים טהרן ובאיספהן, שם חוותה הקהילה היהודית גל הדבקה נרחב המאיים על הקהילה היהודית במדינה, בתקופה האחרונה נרשמה הדבקה מאסיבית בקהילה היהודית שמתמודדת עם גל תחלואה גדול כמו כלל אזרחי איראן.

עפ"י הדיווחים, צעירים רבים נדבקו וחלקם נזקקו לסיוע נשימתי ורפואי, גם בית החולים היהודי נמצא בעומס רב ומחלקות רבות הוסבו לטיפול בחולי קורונה, בנוסף מספר יהודים נלחמים על חייהם, ולפחות ארבעה יהודים נפטרו בימים האחרונים מנגיף הקורונה.

מצבה של הקהילה היהודית באיראן גם כך לא במיטבו, וזאת על רקע הדיווחים כי פיצוצים מסתוריים מרעידים את כורי הגרעין במדינה, במעשים המיוחסים לישראל שמצידה שומרת על עמימות.

באיראן ניכרת עלייה בתמותה מקורונה, וכתוצאה מכך הוכרז על ידי משרד הבריאות האיראני על הגבלות חדשות ב-257 ערים הנמצאים ב-23 מתוך 31 המחוזות במדינה. לפי משרד הבריאות באיראן העוצר יהיה בתוקף במשך עשרה ימים והוא החל כבר אתמול, יום ראשון השבוע.

במסגרת ההגבלות עסקים, בתי ספר ומתקני תרבות נאלצו להיסגר ונאסרו התכנסויות לאורך חודש הרמדאן, המתחיל ביום רביעי הקרוב. ההגבלות הביאו להחלטה על סגירה מחודשת של בתי הכנסת ברוב האזורים, בעיקר בטהרן ובאיספהן שם חווה הקהילה היהודית גל הדבקה נרחב המאיים על הקהילה היהודית במדינה.

לדברי גורמים בקהילה היהודית באיראן מאז חג הפסח האחרון נדבקו רבים מבני הקהילות היהודיות בגל הדבקה רביעי שמכה ברחבי המדינה, ולמרבה הצער גם צעירים רבים נדבקו בנגיף וחלקם נזקקים לסיוע נשימתי ורפואי. בית החולים בהם גם בית החולים היהודי בטהרן נמצא בשיא פעילותו במחלקות העמוסות שהוסבו ברובן למחלקות קורונה.

למגינת לב, גל ההדבקה הנוראי הביא כבר בימים האחרונים לתוצאות טראגיות כאשר ארבעה יהודים ע"ה נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף ועוד כמה נלחמים בימים אלה על חייהם. ויהודי העולם נקראים להוסיף בתפילה וזעקה עבור חולי עמנו הנמצאים בצרה וצוקה, שיסיר הקב"ה כל נגע ומחלה מכל חולי ישראל בכל מקום שהם, ותיעצר המגיפה.

יצוין כי קודם לכן בחג הפסח היו כלל בתי הכנסת פתוחים כרגיל ברחבי איראן, ובחג התכנסו המשפחות על משפחותיהם וטפיהם, זאת לאחר ששנה קודם לכן כמו בישראל גם באיראן הוטל סגר מהודק ויהודי המדינה נאלצו אף לאפות לבד מצות בחצרות בתיהם ובתי הכנסת היו סגורים ומסוגרים.

לפי דיווחי כלי התקשורת באיראן, 258 בני אדם מתו ביממה האחרונה במדינה מהנגיף - המספר היומי הגבוה ביותר מאז ה-10 בדצמבר האחרון מתוכם כאמור ארבעה יהודים ז"ל. בקהילה היהודית טרם התחסנו, ולעת עתה אין חיסונים זמינים באיראן.

איראן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד