י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כלבים שיסו צבי

הציידים העלו סרטון לרשת החברתית ונעצרו • צפו

חקירה שערכה המשטרה אחר ציידים, אשר העלו לרשת החברתית סרטון בו נצפו כלבי סלוקי רצים אחר צבי ומשסים בו, הביאה בפעילות משותפת של מג"ב ורט"ג למעצרם של ארבעה חשודים בציד, ואף נתפסו ממצאים רבים הקשורים לציד הבלתי חוקי • צפו

הציידים העלו סרטון לרשת החברתית ונעצרו • צפו
הצבי שנלכד ע''י הכלבים צילום: מתוך הסרטון

פעילות משותפת של משמר הגבול ורט''ג הביאה למעצרם של  4 חשודים בציד בלתי חוקי לאחר שפרסמו ברשת החברתית שיסוי של כלבים בצבאים בנגב ולכידת צבי.

פעילות המשטרה והסרטון שעלה לרשת החברתית. קרדיט: דוברות המשטרה.

מידע מודיעיני שהתקבל במחוז הדרומי של המשטרה בדבר חשודים בני משפחה אשר עוסקים בציד בלתי חוקי הוביל אמש לפעילות משותפת של מג"ב, מחוז דרום של המשטרה ורט"ג ולפשיטה של עשרות לוחמי מג"ב על מספר בתים בתל שבע.

במסגרת החקירה הגיע לידי המשטרה בין היתר סרטון שעלה לרשת החברתית ובו נראים כלבי סלוקי רודפים אחר צבי ואף מצליחים לתפוס אותו כאשר על פי החשד חלק מהעצורים הם אלה ששיסעו את הכלבים, נהגו ברכב שטח אחר הצבי ולכדו אותו.

בפעילות אתמול עוכבו 2 חשודים לאחר שביום שישי האחרון נעצרו שני חשודים נוספים.

בפעילות אף נתפסו ממצאים רבים הקשורים לציד בלתי חוקי ואותרו 4 כלבי סלוקי שעונים על התיאור של הכלבים בסרטונים שבידי המשטרה.

במהלך החיפוש באחד הבתים והחרמת הכלבים נעצר חשוד חמישי בגין תקיפת הלוחמים והוא הועבר לחקירת המשטרה.

החשודים בשנות ה- 20-30 לחייהם תושבי תל שבע עוכבו להמשך חקירה של מג"ב ורט"ג וארבעת הכלבים הועברו לרשויות.

מפקד ימ"ר מג"ב דרום, סנ"צ שלומי דראי אמר: "מדובר בסרטון קשה שבו נראים 2 כלבים מנהלים מרדף אחר חיית בר מוגנת ובסופו של דבר משתלטים עליה בנשיכות ולאחר מכן היא מועמסת לרכב ונלקחת מהמקום. ראינו את הסרטון וידענו שאנחנו חייבים לפעול ולהשקיע את כל המאמצים ואכן ריכזנו כוח של עשרות לוחמי מג"ב והבאנו למעצר ועיכוב החשודים והחרמת הכלבים.

דוד גודקר ממונה אכיפה מחוז דרום ברשות הטבע והגנים: מדובר בציד לא חוקי בשיטות אכזריות ביותר שפוגעות בחיות הבר שנמצאות בסכנת הכחדה. אנחנו פועלים בשטח ונמצא את הדין עם העבריינים.

במשמר הגבול ובמשטרה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים למיגור תופעת הציד ולשמירה על ערכי הטבע של ישראל וזאת במסגרת אמנה שנחתמה בין הארגונים לשיתוף פעולה מודיעיני ומבצעי הדוק.

צבי כלבים ציד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד