ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בורות פוליטית ומדינית

חמאס תוקף מדינות במפרץ שקיימו טקסים לזכר השואה

מחמוד א-זהאר בכיר חמאס תוקף את מדינות המפרץ, וטוען כי מנהיגי אותן מדינות במפרץ אינם מייצגים באופן אותנטי את עמיהם | "למה משטרי הציונות הערבית החדשה לא שואלים מדוע קרתה השואה?"

חמאס תוקף מדינות במפרץ שקיימו טקסים לזכר השואה
המשרפות באושוויץ צילום: pixabay

בכיר בחמאס בעזה מגלה הבנה כלפי רצח היהודים בשואה ותוקף את מדינות המפרץ שאפשרו לקיים בשטחן אירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשבוע שעבר.

הבכיר מחמוד א-זהאר אמר כי מנהיגי אותן מדינות במפרץ אינם מייצגים באופן אותנטי את עמיהם, ומדובר בבורות פוליטית ומדינית. לדבריו, "הבורים האלה" מקרב מדינות המפרץ אפשרו זאת כדי להשתמש בכך לאור ההתפתחויות בעולם.

"למה משטרי הציונות הערבית החדשה לא שואלים מדוע קרתה השואה? האם משום שמבצעי השואה היו פושעים או משום שהיהודים במדינות אירופה השתלטו על הכלכלה והפוליטיקה באותן מדינות ושעבדו את משאבי העמים האלה לטובתם?", כך אמר בכיר חמאס מחמוד א-זהאר בראיון לערוץ הטלוויזיה העיראקי, אל-איתיג'אה. את הדברים פרסם גל ברגר ב'כאן חדשות'.

הוא הוסיף כי "עמי אירופה שנאו את היהודים וגירשו אותם מאחר שהפיצו שחיתות באותן מדינות והשתלטו על כלכלתן, ומאחר שבעת מלחמות שיתפו פעולה עם אויבי אותם העמים". עוד אמר כי "השואה לא הייתה אירוע יוצא דופן ולא נותרה מדינה אחת באירופה שלא גירשה את היהודים ממנה והרגה אותם, וזה קרה גם בתקופה שקדמה למלחמת העולם השנייה".

ידיעה נוספת שנוגעת לאנטישמיות: בסודאן בימים האחרונים עוסקים בדבריו של א-סאדק אל-מהדי, מהפוליטיקאים הבולטים במדינה, שהתנגד לנרמול עם ישראל ומת בנובמבר שעבר מקורונה. בתו מספרת שלפני מותו הוא אמר למשפחתו שאינו שולל שישראל שלחה אנשים שידביקו אותו בנגיף ויביאו לחיסולו בגלל עמדותיו.

חמאס שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד