י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פדיון שבויים

השגריר הבריטי בתימן: "ישראל לא צריכה להתערב"

השגריר הבריטי בתימן אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הם העלו בפני המורדים החות'ים בתימן את סוגייתו של לוי מרחבי, מבני הקהילה היהודית בתימן, שכלוא שם מאז 2016 בגין הברחת ספר תורה עתיק לישראל עם 17 מבני הקהילה שעלו לישראל

השגריר הבריטי בתימן: "ישראל לא צריכה להתערב"
השגריר בראיון צילום: צילום מסך כאן 11

שגריר בריטניה בתימן, מייקל הארון, אומר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הם העלו בפני המורדים החות'ים בתימן את סוגייתו של לוי מרחבי, מבני הקהילה היהודית בתימן, שכלוא שם מאז 2016 בגין הברחת ספר תורה עתיק לישראל עם 17 מבני הקהילה שעלו אף הם לישראל.

השגריר הבריטי בתימן אמר לרועי קייס כתב לענייני ערבים, כי "העלינו את הנושא של מרחבי מול החות'ים באופן בילטרלי ובכמה פורומים. שוחחנו אף עם ארגוני חברה אזרחית בתימן. הקשרים שלנו עם החות'ים לא טובים בכנות. אנחנו לא אוהבים אותם והם לא אוהבים אותנו. אנחנו נוטים לעבוד מולם באמצעות מתווכים. אנחנו מנסים יחד איתם להפעיל לחץ על החות'ים כדי לשחררו".

כזכור, לאחרונה 13 מבני הקהילה היהודית בתימן, בני משפחתו של מרחבי, עזבו את המדינה למצרים. בכך ירד מספר בני הקהילה היהודית בתימן למספר חד ספרתי. מרחבי נזכיר עשה עלייה לישראל ושב לתימן. בנוגע לשאלה האם ישראל צריכה להתערב בנושא אמר השגריר הבריטי בתימן: "אני לא חושב שישראל צריכה להתערב וזה לא יעזור לו. אני חושב שהתימנים צריכים להפעיל לחץ על החות'ים לעשות את הדבר הנכון. עכשיו כשרובה המוחלט של הקהילה היהודית בתימן עזבה, אני לא מבין מה זה נותן להם להחזיק את לוי. זה לא הגיוני. אני מקווה שהם ייתנו לו ללכת".

על היכחדותה של הקהילה בתימן אמר השגריר הבריטי בתימן בשיחה: "אנחנו מאוד עצובים על מה שקרה לקהילה היהודית בתימן, אבל קהילה יוצאי תימן בישראל פורחת ולפחות נשארה מורשת".

תימן בריטניה מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד