י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקימים קואליציה

התקדמות: נתניהו ובנט בהודעה משותפת "צוותי המשא ומתן ייפגשו"

סוף למשבר הפוליטי? בשעה שיאיר לפיד עושה דרכו ארצה מארה"ב, נפתלי ובנט ובנימין נתניהו נפגשו היום שוב בפעם השלישית וסיכמו כי צוותי המשא ומתן שלהם יחלו את עבודתם | מוקדם יותר הבהיר בנט כי הליכוד יכול לספור את אצבעות ימינה לשם הקמת ממשלת ימין • התקדמות

התקדמות: נתניהו ובנט בהודעה משותפת "צוותי המשא ומתן ייפגשו"
יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית ידועה בתזזיותה, תזזיות הגוברת והולכת מעת ההכרזה על הליכה לבחירות, וביתר שאת במהלך ימי הבחירות עצמן, ומגיעה לשיאה עם קבלת המשימה להרכיב קואליציה מידי הנשיא. 

בשבוע שעבר היה זה בנימין נתניהו שקיבל מידי נשיא המדינה רובי ריבלין על ידי מנכ"ל משרדו את האופציה להצליח במשימת הרכבת הממשלה. היו דיווחים כי נתניהו היה מופתע מהקלות בה קיבל את המנדט מהנשיא, אך עם תחילת סגירת הקואליציה החלו הבעיות לצוץ.

יושב ראש 'ימינה' נפתלי בנט שקיבל בבחירות האחרונות 7 מנדטים הפך ללשון מאזניים, ובכל התקופה מפרסום תוצאות הבחירות ואף לפני כן, שמר על עמימות לאן פניו מועדות. הוא לא חדל להצהיר כי יעשה מה שטוב למדינת ישראל. והחל להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד. נתניהו אף זימן את בנט לבלפור, לסמל את הקרבה שהוא חש אליו, הוא ובני משפחתו.

היום (שני) נפגשו שוב נתניהו ובנט בשלישית. כאשר בסיום הפגישה פרסמו השניים הודעה משותפת בה נאמר: "הסתיימה פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, סוכם כי צוותי המו"מ ייפגשו". מדובר בהתחממות ביחסים כאשר ישנם כבר דיבורים על צוותי משא ומתן שנפגשים.

מוקדם יותר היום נשא נפתלי בנט דברים בפתח ישיבת סיעת 'ימינה' בכנסת ואמר: "'ימינה' הינה והייתה שותפה במאמץ להקים ממשלת ימין יציבה וטובה. בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו, ואני אומר גם פה, ש'הליכוד' יכול לספור את אצבעות סיעת 'ימינה' לטובת הקמת ממשלה ימנית. אנחנו נפעל בכל הכוח למנוע אסון של בחירות חמישיות. יש לו מעט דרכים ורעיונות יצירתיים בשביל להביא לזה, אבל בשביל זה צריך להתחיל לעבוד".

בנוסף, התייחס לפרסומים השונים: "יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר מוחלט. יכולתי כבר בשעה הזו לשבת בכיסא ראש הממשלה. אבל המטרה שלי היא למנוע את האסון הזה של בחירות חמישיות".

יו"ר 'ימינה' הוסיף ותקף: "המחנות הם לא ימין ושמאל, ולא כן ביבי ולא ביבי, המחנות עכשיו זה מחנה האנשים עם אחריות, מול מחנה ההפקרות שאנשים מסויימים, בשקט, בשביל אידיאלים ועקרונות, מטרפדים את זה. מי שיפעל למען הקמת ממשלה, ימצא אותי כבן ברית. מי שיפעל לבחירות חמישיות ימצא אותי נלחם בו. האחריות שלנו כמנהיגי העם, זה לא לאכזב את העם הזה", סיכם.

מוקדם יותר אמר שותפו לשעבר יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ׳ ל'בחדרי חרדים' כי "הדברים ברורים לכולם, אנחנו הבטחנו ממשלה ימנית, אנחנו יודעים כי גם ימינה ותקווה חדשה רוצים ממשלה כזאת, ואנחנו מקווים שהם יעשו את מה שמדינת ישראל צריכה כרגע, וזאת ממשלה ימנית חזקה".

נפתלי בנט בנימין נתניהו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד