ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לתפארת מדינת ישראל!

הסיפור המרתק של בן ה-103 שידליק משואה בטקס יום העצמאות

בחיבור עם ארגון "איילת השחר", האיש שידליק משואה, תורם ספר תורה שכתב בעצמו לקיבוץ החילוני גבעת השלושה, מדליק את לפיד התורה בגאון ויש לו גם מסר עבורנו

הסיפור המרתק של בן ה-103 שידליק משואה בטקס יום העצמאות
מורי יעיש גיאת צילום: יח"צ

בימים האחרונים התפרסם על מורי יעיש גיאת מאשקלון בן 103 שידליק משואה בטקס ביום העצמאות.

לא כולם יודעים שהאיש המדהים והמרתק הזה עוסק שנים רבות בהפצת תורה לרבים כשהוא מכוון גם לבני קיבוצים ואנשים הרחוקים מדת מרחק רב והוא זאת בדרך מקורית ומיוחדת מאוד, על ידי כתיבת ספרי תורה.

מורי יעיש הקשיש, מרגיש צעיר ברוחו. כששואלים אותו מה הגיל שלו הוא עונה – 73! ומוסיף שאת הספירה שלו הוא מתחיל מהשנה בה הוא עלה מתימן לארץ ישראל. "השלושים שנה שהיו בתימן, זה לא נחשב" הוא אומר בשנינות.


את עיקר עיסוקו רואה מורי יעיש בכתיבת ספרי תורה ותרומתם למען עם ישראל. יו"ר איילת השחר הרב שלמה רענן מספר "כשפגשתי את מורי יעיש, הוא פשוט התחנן שנמצא קיבוץ ומקום שאין בו ספר תורה כדי להעניק לו את הספר שכתב".

ארגון איילת השחר מסייע להקמת בתי כנסת במושבים וקיבוצים בהם לא היה בית כנסת מעולם, דרך פרויקט "חברותא" נוצרים הקשרים המיוחדים בלימוד טלפוני ומהם מגיעות הבקשות להקמת מקום תפילה גם בקיבוצים הרחוקים ביותר.

החיבור עם קהילת בית הכנסת ההולך ומוקם בקיבוץ גבעת השלושה היה מדהים. התושבים שהכירו אותו התרשמו עמוקות מהאישיות הכובשת והנדיבות הלא רגילה ושמחו לזכות בספר התורה המהודר שנכנס לבית הכנסת הנבנה במקום.

מורי יעיש מדגיש שהמטרה שלו היא לחבר עוד יהודים אל התורה, שילמדו ויהגו בה ויקיימו "ושננתם לבניך". "אני תורם את ספר התורה בשביל שיהגו בו" חותם רבי יעיש.

בארגון "איילת השחר" מברכים על הבחירה המושלמת להדלקת המשואה ע"י מי שמדליק את משואת התורה בלב חם ואוהב כבר 103 שנים.

 

הדלקת משואה איילת השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד