י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוער בממשלת המעבר

התגוששות חריפה בין הליכוד לכחול לבן: שותפים לפשע של פושע

סאגת החוזה מול חברת פייזר נמשכת. הליכוד על ראש הממשלה החליפי: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש "מינוי תמורת חיסונים" | גנץ: "השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע" • סוער בממשלת המעבר

התגוששות חריפה בין הליכוד לכחול לבן: שותפים לפשע של פושע
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החליפי ממשיכים גם היום בהתקוטטות הפומבית, סביב סאגת כינוס הממשלה ואישור החוזה מול חברת 'פייזר', לטענת נתניהו מדובר בחיסונים קריטיים להבטחת בריאות אזרחי ישראל. גנץ מצדו טוען ומקשר את כינוס הממשלה גם לסאגת מינוי שר המשפטים.

בליכוד מפרסמים הערב (שני) הודעה תוקפנית נגד התנהלותו של שר הביטחון: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש ״מינוי תמורת חיסונים״. אנו קוראים לגנץ להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין מ'הליכוד' היה חריף ותקיף יותר: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק".

והוסיף, "הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא היתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

מלשכתו של גנץ מסרו בתגובה להודעת הליכוד: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע".

עוד הוסיפו: "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים, מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של "חזרה לסגרים" לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שילך הביתה".

באשר להודעתו החריפה של אדלשטיין, נמסר מ'כחול לבן': "שרי הליכוד ואדלשטיין בראשם הפכו לשותפים לפשע של פושע שמנסה להימלט ממשפטו. אם אדלשטיין היה באמת חושב על אזרחי ישראל הוא היה גם נלחם על מינוי שר משפטים וגם לאישור תקציב עבור חיסונים נוספים".

אמש דווח ב'גלובס' כי מיליוני חיסונים הגיעו ארצה על בסיס הסכמות והבנות בין מדינת ישראל לחברת פייזר, ללא חוזה מוגדר. ובשבוע האחרון אף דווח כי מאות אלפי חיסונים מעוכבים על ידי החברה.

"החברה השלימה את כל משלוחי החיסון לישראל במסגרת ההסכם הראשוני, שנחתם בנובמבר 2020. החברה עובדת בימים אלה עם ממשלת ישראל על עדכון ההסכם לאספקת חיסונים נוספים למדינה. לוח הזמנים של המשך המשלוחים עשוי לעבור התאמות, בעוד עבודה על ההסכם נמשכת" אמרו בחברת 'פייזר' בתגובה לדיווח. 

קורונה חברת פייזר בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד