י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

תתחילו להתרגל: שדה התעופה הבינלאומי אילן רמון

שר התחבורה ישראל כץ נועד עם אלמנת האסטרנאוט הישראלי הראשון - אילן רמון, ששיכלה גם את בנה הטייס, והודיע לה כי החליט לקרוא שדה התעופה הבינלאומי ליד אילת על שם המשפחה

תתחילו להתרגל: שדה התעופה הבינלאומי אילן רמון
יצחק לב ארי מהיר חימה

שר התחבורה ישראל כץ נפגש היום (א) עם אלמנתו של אל"מ אילן רמון ז"ל, שנהרג לפני כ-7 שנים בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה, ועם מפקד חיל האויר לשעבר האלוף אלעזר שקדי, והודיע להם כי הוחלט לקרוא לשדה התעופה הבינלאומי, המתוכנן ברמת תמנע ליד אילת על-שם אילן רמון ז"ל ועל שם בנו אסף רמון ז"ל.

כזכור, לפני כתשעה חודשים נהרג הבן אסף רמון ז"ל, בהתרסקות מטוס f-16 בדרום הר חברון, כשש שנים לאחר שאביו נהרג בהתרסקות המעבורת.

כץ מסר, כי מדובר בנושא ערכי וסימלי ממדרגה ראשונה, וכי האב ובנו שמתו בשרתם את מדינת ישראל חקוקים בלבו של כל אחד ואחד מאזרחיה.

בניית שדה התעופה תמשך כשלוש שנים, ועלותו תעמוד על קרוב ל-2 מליארד שקל. השדה ישמש בעיקר לטיסות בינלאומיות\ והוא אמור להקל מעט את הלחץ הקיים בשדה התעופה בן גוריון כיום.

אילן רמון היה מוותיקי טייסי חיל האוויר. הוא השתתף בהפצצת הכור העירקי לפני כ-30 שנה, ולאחר מכן במלחמת לבנון. במהלך שירותו צבר אלפי שעות טיסה, עד לסיומה הטרגי של שירותו בהתרסקותה של ה"קולומביה".

אלמנתו מסרה כי היא מברכת על קבלת ההחלטה. יצויין כי מגדל הפיקוח בנתב"ג אף הוא קרוי על שמו של רמון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד