י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגן חינוך מותאם

החל מהשבוע הבא: תבוטל חובת עטיית מסיכה במרחב הפתוח

בשבוע הבא תבוטל חובת עטיית המסכות בשטחים הפתוחים, והיא תישאר רק בחללים הסגורים | על פי ההערכות, כשמספר החולים יעמוד על כמה חולים בודדים בכלל האוכלוסייה למשך זמן רב, אז תוסר חובת המסכה גם בחללים הסגורים

החל מהשבוע הבא: תבוטל חובת עטיית מסיכה במרחב הפתוח
לימודים מסכות בת"ת החדש בבני ברק צילום: שוקי לרר

לאחר יותר משנה מאז נכנסו אזרחי ישראל לסגר מוחלט ושאר הגבלות, לאור מערך החיסונים המוצלח ביותר שמיגר את הנגיף בחסדי שמיים. נערכים במשרד הבריאות להקלות נוספות בהגבלות. הבולטת שבהם היא חובת עטית המסכה שצפויה להתבטל בשבוע הבא.

על פי הדיווח הערב (שני) בחדשות 12, החל מהשבוע תבוטל חובת עטית המסכות באוויר הפתוח. כעת נותר רק פתוח מבחינת משרד הבריאות האם החלטה זו תיכנס לתוקף ביום ראשון או ביום שלישי, אבל כבר יש הסכמה בקרב כלל גורמי המקצוע כי החל מהשבוע הבא לא יהיה צורך לעטות מסיכות בשטחים הפתוחים.

עוד דווח כי לגבי חובת עטית המסכות בחללים הסגורים עדיין מתקיימים דיונים התחלתיים במשרד הבריאות, על פי ההערכות שם מדברים על כך שאם מספר החולים יעמוד על כמה חולים בודדים בכלל האוכלוסייה למשך זמן רב אז תוסר חובת המסכה גם בחללים הסגורים.

לא רק נושא המסכות זוכה להקלה. גם מערכת החינוך תיפתח החל מיום ראשון הבא באופן מלא. על פי הודעת משרד הבריאות הערב, המשרד יביא הערב לאישור הממשלה מתווה חדש לפתיחת כלל הכיתות וביטול הקפסולות תוך הפעלת מתווה ״מגן חינוך מותאם״.

במסגרת זו, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

משרד הבריאות עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת "מגן חינוך מותאם".

קורונה מסכה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד