י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרופאים זועמים

משרד האוצר לבריאות: בטלו את התקנים שהתווספו בקורונה

הרופאים ומנהלי בתי החולים הזהירו רבות על מחסור חמור בכח אדם וצוותים רפואיים. עם פרוץ נגיף קורונה התווספו מאות תקנים נוספים. כעת עם מיגור הנגיף בוחנים במשרד האוצר את ביטול התקנים המיוחדים

משרד האוצר לבריאות: בטלו את התקנים שהתווספו בקורונה
מחלקת קורונה בלניאדו צילום: דוברות בית החולים

במשרד האוצר הביטו על קופת המדינה, ועל מחלקות הקורונה הנסגרות בזה אחר זה, והעבירו מסר כי הם נערכים ללקיחת תקני הרופאים שניתנו בתקופת הקורונה.

דיווח זה מעורר זעם רב בקרב קהיליית הרפואה בישראל. לדברי הרופאים ומנהלי בתי החולים השונים, אין זה סוד כי הרפואה בישראל זקוקה נואשות לעוד ועוד תקנים לרופאים אחיות ושאר הצוות התומך.

על פי הדיווח של אדיר ינקו ב-ynet מתקיימים דיונים בימים אלו במשרדי הבריאות והאוצר בנושא המשך תקצובם של כ-600 תקנים של רופאים ורופאות שהתווספו לבתי החולים בארץ לאחר פרוץ משבר הקורונה לפני כשנה. כאשר על פי ההחלטה המקורית יימשך המימון שלהם עד יוני 2021 בלבד, בהתאם לנתוני התחלואה.

הפרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית הגיב לדיווחים ואמר: "אני קורא לכל מאושפזי הקורונה בבתי החולים בשנה האחרונה ולבני משפחותיהם, שהיו עדים למאמץ ההרואי של צוותי הרפואה הפנימית בישראל, להעלות איתנו פיזית למשרד האוצר בירושלים, ולהסביר את מה שבאוצר לא מבינים: שחסרים לנו מאות רופאים במחלקות הפנימיות".

עוד הוסיף ואמר בזעם: "אנחנו זקוקים לחולי הקורונה ולמשפחות כדי לעזור לנו להגן בגופנו על התקנים שניתנו למערכת הבריאות. שנה שלמה אין לנו יום ואין לנו לילה, וזהו כעת הפרס שניתן לנו?!"

"לא די בכך שחסרים לנו מאות רופאים במחלקות הפנימיות להתמודד עם העומסים הקבועים והקשים, וכאילו לא די גם בכך שהעומסים הללו התגברו לאחרונה, עם הצטרפות מאות מחלימי קורונה במצבים רפואיים מסובכים למחלקות, בא כעת האוצר ובציניות ובאופן מרושע שוקל לקחת מאיתנו את התקנים", הוא אומר בזעם.

"לא למדנו דבר משנת הקורונה על חשיבות חוסנה של מערכת הבריאות בכלל, והרפואה הפנימית בפרט. עדיין האוצר מתעלם מדו"ח הועדה הממשלתית לשיפור הרפואה הפנימית, דו"ח טור כספא, שקבע שחור על גבי לבן כי חסרים לנו במחלקות מאות רבות של רופאים כדי לתת לאזרחי המדינה שירותי רפואה ראויים".

עוד הוסיף: "לאורך תקופת הקורונה התרכזנו בעניין אחד בלבד: בטיפול מסור ומיטבי בחולים. שמנו בצד מאבקי שכר ועדכון תקני רופאים שנקבעו לפני יותר מחמישים שנה, בתקופת שלטון מפא"י! אבל לא עוד. במידה והתקנים לא יישארו, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לא מדובר כאן על מאבקי שכר אלא על איכות הטיפול הרפואי לו זקוקים אזרחי מדינת ישראל".

"אני קורא לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הבריאות להודיע עוד לפני יום העצמאות שהם דוחים בשעט נפש את מעשה האיוולת הזה" סיכם.

משרד האוצר משרד הבריאות שביתת רופאים קורונה תקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד