ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שובת רעב

סוהרים מאיימים להאכיל בכוח את מתנגד המשטר

מבקרו החריף של נשיא רוסיה, אלכסיי נבלני מרצה עונש מאסר לאחר שהעז לקרוא עליו תיגר. לטענת חבריו הוא איבד כמה קילוגרמים מאז החל בשביתת רעב בסוף חודש מרץ ובבית הכלא מאיימים להזינו בכפייה. הוא דורש לראות את רופאו, אך רשויות הכלא מסרבים

סוהרים מאיימים להאכיל בכוח את מתנגד המשטר
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

המבקר הבולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, החל בשביתת רעב בחודש שעבר. לדבריו, הרשויות בכלא בו הוא מוחזק, סירבו לאפשר לו לקבל טיפול בכאבי גב חריפים. על פי חבריו, נבלני שוקל כעת רק 77 ק"ג, ירידה של 15 ק"ג מאז שהגיע לכלא בפברואר. "כשרואים את חומרת שביתת הרעב, הממשל מאיים כל יום להתחיל להזין אותו בכוח", פרסמו חבריו בחשבון הטוויטר שלו.

הם גם טענו שנבלני, סבל בשבוע שעבר משיעול וחום. הוא הועבר חזרה לכלא מבית החולים. עם זאת, מנהלי בתי הסוהר "עדיין אינם מאפשרים לרופא חיצוני לטפל בו".

גורמים רוסיים טוענים כי הם הציעו לו טיפול הולם, אך הוא סירב לכך. הם מתעקשים שלא לאפשר לו רופא על פי בחירתו מחוץ למתקן הכליאה. הקרמלין הודיע כי "הסלבריטאיות של נבלני אינה מזכה אותו בטיפול מיוחד בכלא".

נבלני כלוא בעיירה פוקרוב, כ-100 ק"מ ממזרח למוסקבה, לאחר שפרסם דברים מביכים נגד פוטין, ובהם פרסומים על שחיתות שבה הוא מעורב. נבלני הינו היריב הידוע והאמיץ ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. באוגוסט האחרון הוא בקושי שרד לאחר שהורעל באמצעות גז העצבים נוביצ'וק. שופט רוסי גזר שנתיים וחצי מאסר על נבלני באשמת אי עמידה בתנאי שחרור על עבירה שעבר, לא ברור עד היום מהי העבירה בגינה נכלא.

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין הזנה בכפייה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד