כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עורר סערה רבה

צפו: שוטר ריסס גז פלפל על קצין אפרו אמריקני ופוטר

שוטר אחד פוטר ואחר נשלח לריענון נהלים, לאחר תיעוד שפורסם בארה"ב שבו נראים השניים מתעללים בקצין צבא ארה"ב שהתבקש לעצור בצד לשם בדיקת רישיונות. במהלך ההליך רוסס לתוך עיניו גז פלפל

צפו: שוטר ריסס גז פלפל על קצין אפרו אמריקני ופוטר
החייל צילום: צילום מסך

תיעוד שפורסם בארה"ב מסעיר בימים האחרונים שוב את המדינה, בעקבות אפליה על רקע צבע עור. הפעם מדובר בקצין לובש מדים אפרו אמריקני שהושפל על ידי שני שוטרים שעצרו אותו עם רכבו והורו לו לצאת החוצה ולהציג רשיונות, תוך שאחד מהם מרסס לתוך עיניו גז פלפל.

כל זאת תוך ששניהם מאיימים עליו עם אקדחים שלופים במהלך בדיקת רישיונות שגרתית כאמור, אחד מהם, זה שריסס את הגז לעבר פניו פוטר. האירוע התרחש בווירג'יניה לפני שלושה חודשים, ושעות לאחר שהמושל קרא לחקירה עצמאית בתיק, השוטר פוטר.

פקידים מהעיירה וינדזור בוורג'יניה מסרו בהצהרה כי הם מצטרפים למושל ראלף נורתם, בבקשה לחקירה של משטרת וירג'יניה בנוגע לאירוע בדצמבר 2020 בו שני שוטרים מווינדזור הואשמו באיום עם אקדחים, לעבר קצין בצבא ארה"ב קרון נזריו, והשתמשו במונחים המתארים שהוא עומד בפני הוצאה להורג.

כפי שניתן לראות בתיעוד החלקי, נזריו, אשר הינו שחור ולטיני, הושפל, לאחר שהותז עליו גז פלפל, הוא הופל על הקרקע על ידי השוטרים, ג'ו גוטיירז ודניאל קרוקר, כך על פי התביעה שהגיש נגדם בתחילת החודש. השוטר קרוקר כתב בדו"ח כי הוא חשב שנזריו מנסה להתחמק מהשוטרים, והוא ראה בכך "עצירת בדיקת תנועה בסיכון גבוה". מנגד עורך הדין ג'ונתן ארתור אמר לסוכנות הידיעות AP כי נזריו לא ניסה לחמוק מהשוטר, אלא ניסה לעצור באזור מואר היטב.

בהצהרה ביום ראשון אמרו גורמים במועצת ווינדזור כי חקירה פנימית נפתחה באותה תקופה בנוגע לשימוש בכוח, וקבעה כי המדיניות בנוגע למעצרים לא בוצעה כפי הכללים, גורמים רשמיים אמרו כי ננקטו צעדים משמעתיים ומאז פוטר השוטר גוטיירז. גורמים רשמיים הוסיפו כי השוטר השני נאלץ לעבור הכשרה נוספת בכדי לרענן את הפקודות כדי שמקרה כזה לא יישנה.

גז פלפל תקיפת קצין אפרו אמריקאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד