י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפרסומאים חוגגים: עליות חדות בתקציבי הפרסום • וגם: מי מתראיין הכי הרבה?

נתוני יפעת בקרת הפרסום נחשפים, ומגלים עליות חדות בתקציבי משרדי הפרסום הגדולים • בראש המצעד מקאן אריקסון עם 190 מליון דולר • וגם: כמה פעמים התראיין ביבי נתניהו? וכמה פרס?

הפרסומאים חוגגים: עליות חדות בתקציבי הפרסום • וגם: מי מתראיין הכי הרבה?

מגמת עלייה משמעותית נרשמה במחצית הראשונה של 2010 בתחום הפרסום בארץ, כך עולה מנתוני יפעת – בקרת פרסום.

על פי הנתונים, מתחילת 2010 פרסמו חמשת משרדי הפרסום הגדולים בהיקף של 570 מליון דולר, מקאן אריקסון מוביל את הרשימה עם כ190 מליון דולר, ואחריו בסדר יורד אדלר חומסקי, שלמור אבנון, באומן בר ריבנאי וגיתם.

בסיכום כולל נרשמה עלייה ממוצעת של כ20% בתקציבי הפרסום של קבוצת המשרדים המובילים, לעומת המחצית המקבילה ב2009, העליה החדה ביותר נרשמה אצל באומן בר ריבנאי שגדלו בהיקף של כ30%, אחריהם מקאן אריקסון שגדלה בכ20%, למרבה הפלא, אדלר חומסקי שבשנה שעברה היה המשרד היחיד שרשם עליה, השנה היה היחיד מבין המשרדים הגדולים שרשם ירידה של 11%.

מבין המפרסמים,נרשמו הזינוקים החדים ביותר בקרב אוסם ופרוקטר & גמבל שהכפילו את תקציה הפרסום, כאשר אוסם מפרסמת מתחילת השנה ב46.5 מליון דולר, ופרוקטר & גמבל ב44.6 מליון, המובילה היא קבוצת שטראוס עם 53.7 מליון דולר מתחילת השנה, את החמישיה הראשונה סוגרות תנובה והחברה המרכזית למשקאות עם 34.6 ו31.6 מליון בהתאמה.

בנק דיסקונט הוא הבנק שהשקיע במחצית הראשונה של 2010 את הסכום הגבוה ביותר בפרסום, 22.6 מליון שקל, זינוק של למעלה מ800% (!) ביחס למחצית המקבילה אשתקד שהיתה תקופה "מתה" מבחינה פרסומית עבורו.

נתון מעניין נוסף שמספקת יפעת במסגרת סיקור התקשורת הם המרואיינים המובילים בתקשורת מתחילת 2010, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל את הרשימה עם 1352 ראיונות, אחריו ניצב שר הביטחון אהוד ברק עם "רק" 478 ראיונות, ובמקום השלישי נשיא המדינה שמעון פרס עם 356 ראיונות, עדות לכך שבחודשים האחרונים עמדו סוגיות כלכליות רבות על הפרק ניתן למצוא בעובדה ששר האוצר יובל שטייניץ הגיע למקום הרביעי עם 339 ראיונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד