י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשהתורה וההלכה התכנסו • סיקור מיוחד

לפני שנה וחצי נפתח בית המדרש לתורה ולהלכה בירושלים • אל המקום נהרו בחורים רבים שקיבלו כלים לעסוק בסוגיות חמורות אליבא דהילכתא • השבוע, הם סיימו מסכת, והתכנסו למעמד מרגש • ומה אמר הרב?

הרבנית לבית אברומבסקי והרב משה גולדשטיין. צילום: בחדרי חרדים
הרבנית לבית אברומבסקי והרב משה גולדשטיין. צילום: בחדרי חרדים

בית המדרש 'תורה והלכה' הוקם לפני כשנה ומחצה בעידודם של גדולי ישראל, בראשם: הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפקוביץ שליט"א והגרב"מ אזרחי, שברכו את היוזמה של הרב ישראל אברמובסקי - ראש בית המדרש, להקים את בית המדרש הייחודי הזה, יחד עם הרב רפול.

בית המדרש בו בחורים מוצאים את הטעם והחשק בלימוד ע"י לימוד סוגיות לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. ואכן העוברים ושבים בבית המדרש השוכן כעת בבית הכנסת אהל בנימין ברח' שטראוס בירושלים עומדים נפעמים על הריתחא דאורייתא המיוחדת ששוררת במקום זה, מחזה מרהיב של בחורים שמוצאים את חשקת נפשם בתורה בדרך הלימוד הזו.

במשך זמן קיץ עסקו הבחורים בלימוד הסוגיות הנוגעות לענייני מצוות התלויות בארץ ודיני בישול בשבת עד להלכה למעשה נבחנו והעלו על הכתב את חידושי תורתם.

המעמד נפתח בדברי נשיא בית המדרש הרב הגאון הרב מרדכי אברמובסקי - רבה של זכרון יעקב, שדיבר על מעלתם של מקימי בית המדרש והנושאים בעול. "הם לא מחכים שאחרים יעשו אלא עושים ללא שאלות איך והיאך. פועלים ללא לאות להגדיל תורה ולהאדירה. זמן הסיום הוא זמן סיכום וחשבון נפש של כל אחד עם לבו מה עשיתי בקיץ שחלף מה הספקתי בשנה שחלפה כמה למדתי כמה התמדתי, כמה גדולה המחוייבות בגיל צעיר בגיל כה קריטי לעמול בתורה ולרכוש קניניה כדי שבעז"ה כל אחד ואחד מהבחורים היושבים ועמלים כאן יזכה להקים בעתו בית של תורה ולגדל דורות של תורה ויר"ש", סיים הרב בהתרגשות.

לאחר מכן חולקו תעודות 'צורבא מדרבנן' למיוחדים שבבני החבורה שהתמידו במיוחד בלימודם במהלך השנה שחחלפה.

במהלך הכנס חולק עלון ייחודי מתנובתו של בית המדרש הנושא את השם 'דרך ההלכה'.

העובר בין בתריו חש במוחש את המכנה המשותף בין כל הכותבים שמכולם ניבט ההרגשה המיוחדת שישנה לכל יושבי בית המדרש הגדול הזה הרגשה של סיפוק של לימוד מתוך שמחה ורצון מתוך חשק והתמדה.

את המשא המרכזי במעמד נשא הפעם הגאון הרב משה גולדשטיין, ראש ישיבת שערי יושר שהעלה על נס את פעלו של בית המדרש הייחודי הזה הוא דיבר על ההנאה הנדרשת ומחוייבת בלימוד התורה וכשלא מרגישים טעם והנאה כנראה שלא לומדים תורה. הוא דיבר על החובה של כל אחד ואחד למצוא את הדרך המתאימה לו בה הוא מוצא לפי כישוריו ונטיותיו את הטעם בלימודו שלו. כי הלומד עיון בזמן שמתאים לו בקיאות יצא קרח מכאן ומכאן כי מהעיון לא נהנה וממילא לא לומד כראוי ואת הבקיאות לא לומד וממילא לא נוטל את חלקו – שלו בתורה.

את המעמד סיים ראש בית המדרש הרב ישראל אברמובסקי שריתק כדרכו את ציבור תלמידיו ושאר האורחים הרבים שהגיעו לכבוד המעמד. הוא דיבר על החטא בהכאה על הסלע ובחומרתו והטעם כיון שאם יש אפשרות ליותר – לקידוש ה' גדול יותר עמוק יותר וזה לא נעשה אין כאן מיצוי של הראוי כי זה התפקיד והאתגר לפעול בכל הכח כל אחד וכוחותיו המיוחדים שלו, הוא דיבר בדברים היוצאים מן הלב על התפקיד והאתגר של כל אחד באשר הוא להוציא מן הכח אל הפועל את הפוטנציאל הגלום בקרבו להגשים את המטרה שלשמה הוא נשלח לזה העולם.

המעמד הסתיים בהרגשה מרוממת של סיפוק על הנעשה ובתפילה לעתיד להגדיל את גבולות בית המדרש וליתן אפשרות לעוד רבים שצובאים על פתחי בית המדרש להצטרף ללגיוני הבית הגדול הזה להגדיל תורה ולהאדירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד