י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנצל את החסינות • צפו

מהומה בכותל: הח"כ הרפורמי ניסה להתפרץ עם ספר תורה לרחבה

הפרובוקציה החודשית: אורח חדש הצטרף הבוקר לניסיונות 'נשות הכותל' לפגוע בקדושת שריד בית מקדשנו בעיצומה של תפילת ראש חודש | ח"כ גלעד קריב הגיע למקום כשבתיקו מוחבא ס"ת וניסה להבריחו בניגוד לנהלים הקבועים במקום, תוך שהוא מנצל את חסינותו הפרלמנטרית

מהומה בכותל: הח"כ הרפורמי ניסה להתפרץ עם ספר תורה לרחבה
ח"כ קריב בשערי הכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

מהומה הבוקר בכותל המערבי: כמידי ראש חודש מגיעים המוני בית ישראל לתפילת ר"ח חגיגית בסמוך לשריד בית מקדשינו. אלפים רבים מתארגנים למניינים שנמשכים עד לשעות הבוקר המאוחרות, אך מי שבוחר פעם אחר פעם לחבל בקדושת המקום היא קבוצה קטנה המונה מספר נשים רפורמיות הפוקדות בקביעות את רחבת הכותל מידי ראש חודש ומארגנות מנייני תפילה מנוגדים להלכה ולמסורת תוך ניסיונות חוזרים ונשנים להחדיר ספר תורה לרחבה בניגוד לנהלים.

מי שהצטרף החודש לפרובוקציה החודשית הוא ח"כ גלעד קריב שהופיע עם כמה מעוזריו בשערי המקום וניסה במשך דקות ארוכות, להתפרץ הבוקר לכותל המערבי כשבתיקו מוחבא ספר תורה בניגוד לנהלים ולתקנות במקום.

כאמור, גם הפעם אל מול תפילת ראש חודש חגיגית שהתקיימה הבוקר ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות מכל רחבי הארץ, הגיעו גם החודש קומץ נשים מארגון 'נשות הכותל'.

החודש, הצטרף לקבוצת הנשים אורח לא מפתיע, הח"כ הרפורמי גלעד קריב, שאף ניסה לנצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על הנהלים במקום ולפגוע בקדושת הכותל ובמתפללים והמתפללות במקום. בתיעוד שפורסם נראה הח"כ כשהוא מנסה למנוע מהסדרן המוצב בכניסה לבצע חיפוש בכליו בכדי שלא להכשיל את ניסיונות הברחת סה"ת למקום בניגוד לפסיקת בג"צ.

בקרן למורשת הכותל האמונים על שמירת הסדר במקום מיהרו לפרסם הודעה כי הקרן מצרה על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום.

בהודעה שפורסמה נכתב, "חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ 20 נשים ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה".

"בצעד זה", טוענים בקרן, "החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט".

"קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי".

"הערב, ירכין עם ישראל ראש מול אבני הכותל לזכרם של חללי מערכות ישראל וחבל שדווקא ביום הזה מעורר חבר הכנסת קריב פרובוקציות מיותרות, מפר את הנחיות המדינה וגורם להפרת הסדר. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד".

אבי מעוז בכותל\\דוברות נעם

ח"כ אחר שהשתתף אף הוא בתפילת ר"ח המסורתית אך מצידו השני של המתרס הוא הח"כ החדש אבי מעוז. בהודעתו לקראת התפילה כתב מעוז, "מוסיפים נעם ואהבה כנגד השנאה וההסתה. מוסיפים תפילה ואמונה כנגד הפרובוקציות וההמצאות החדשות."

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר בתגובה לפרובוקציה הבלתי חוקית של גלעד קריב בכותל המערבי: "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא".

גם בסיעת ש"ס זעמו על המעשה הנפשע ובתגובה לביזוי והכנסת ס"ת הבוקר של ח"כ גלעד קריב לרחבת הכותל בניגוד לנהלים כתבו: "ח"כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי. לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש, אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".

אורן הניג מ'מרכז ליב"ה' - לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, מסר בתגובה לאירועים: "חבל מאוד שח"כ קריב מהתנועה הרפורמית מנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע באלפי המתפללים והמתפללות שפוקדים את הכותל, רק בשביל לייצר פרובוקציה זולה עבור קבוצת נשים קיצוניות וקיקיונית שכבר 30 שנה לא מצליחה לזכות לאהדה ציבורית ונשארת בכמות המספרית המצומצמת שלהן, אנו מקווים שגם נבחרי הציבור יתעוררו וישימו סוף לפארסה הזו וישמרו על הכותל בקדושתו ושלמותו".

נשות הכותל גלעד קריב ספר תורה תפילת ראש חודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד