ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

חוסר היח"צ של בנק פאג"י

בבנק פאג"י ובפרסום אפיקים צוחקים לנו בפרצוף • מלחמת בתי היולדות בפתח? • איך אומרים הכל נגד המתחרים ובו בזמן לא אומרים כלום? • ויש גם סקירה שבועית • חיה ברויער עם 'שוק הפרסום'

חוסר היח"צ של בנק פאג"י



לעג לרש

בנק פועלי אגודת ישראל מקבוצת הבינלאומי יצא בדיוק הרגע משביתה ארוכה-ארוכה. זה לא כל-כך נעים לראות בנק סגור, במיוחד לא לציבור החרדי, שמגלגל צ'קים וגמ"חים, שיש בו אברכים שמעבירים כספים מפה לשם, מה שבאופן ישיר מביא להמון כותרות שחורות בעיתונים. "גם היום," שואלים האנשים בתחנות האוטובוס, במכולת, בפורומים, "השביתה נמשכת?". ויום אחרי יום מוחלפים פתקי ה'תכף נשוב' על דלתות סניפי בנק פאג"י ויום אחר יום נזכרים הלקוחות שבעצם, כבר די מזמן, הם רצו להחליף בנק.

אחת התכונות שכל מנהל מחלקת יחסי ציבור אמור להצטייד בה, היא יכולת לניהול משברים. במיוחד, אם בין הלקוחות שלו יש חברות מובילות במשק, במיוחד אם ללקוחות שלו יש אינטראקציה יום יומית עם הציבור הרחב.

בדיוק התחלתי לכתוב תמיהה על איך זה שלא שמענו מ'אפיקים' כל התקופה הזו; על איך זה שלא ראינו כותרות מתנצלות של מנהלי סניפים מתראיינים לתקשורת; על איך שלא קיבלנו המלצות כיצד נוכל לשרוד את המשבר; איך לא הזכירו לנו למה בכלל יש לנו חשבון בבנק פאג"י ולמה כדאי לנו להמשיך לשמור עליו. כלום.

בדיוק התחלתי לכתוב, כשנתקלתי בסטריפים.

אפיקים כנראה החליטו בכל זאת לעשות משהו, או שהסטריפים הוכנו בעוד מועד, ואחרי סיום השביתה איכשהו זלגו החוצה. אבל לעג לרש בכזו רמה, מעולם לא זכיתי לראות.

"הטיפים של פאג"י," כתוב בקצה הסטריפ, בכתב יד ועם סמיילי, כן, ממש סמיילי.

"חשוב מאד", אומר הטיפ, "להיות בקשר רציף עם הבנק". באמת! מה אתם אומרים? נורא רצינו להיות בקשר רציף עם הבנק, רק שהדלתות היו סגורות בשבועיים האחרונים. "בנקאים אינם אוהבים הפתעות!!!" (שלושת סימני הקריאה במקור), ברצינות?... גם אנחנו לא אוהבים הפתעות!

ולא רק שאנחנו לא אוהבים הפתעות ולא מרוצים מחוסר היח"צ ומניהול המשברים הכושל, אנחנו גם לא כל-כך אוהבים שצוחקים לנו בפרצוף אחר-כך.

קצת טיימינג וקצת טאקט לא יזיק, לתשומת ליבכם, פרסומאי ויח"צני אפיקים.

מי זה אפ"י?

פעמים לא רע לעשות לעצמך יחסי ציבור. מי אמר שצריך לדחוף קדימה רק לקוחות? אז אחרי שמשרד הפרסום טריו זכו בתחרות האפ"י, בעזרת הפעילות של אבקת הכביסה 'אריאל', הם חשבו ובצדק שכדאי שכולנו נדע על כך.

רק מה? מסתבר שבטריו קצת שכחו שרוב הציבור החרדי לא ממש בקיא בפרטים שכאלו, וכשאומרים לו שטריו- (זה משרד פרסום?) זכו באפ"י - (מה זה?) הוא קצת מבולבל. ואנחנו, האנשים מהתעשיה קצת מחייכים כשאנחנו רואים את ידיעת יחסי הציבור הזו מסתובבת בסופי העיתונים, ליד ידיעות של לקוחות אחרים שנשלחו בתפוצה.

אבל בכל זאת, איך שיהיה, האנשים זכו, אז יש כבוד.

איזהו עשיר

תנובה לא שוקטת על השמרים, והנה רק מתחילה חופשת הקיץ ויש מבצע להעסיק בו את הילדים: לאסוף אריזות שוקו ולהשתתף בשני שלבי מבצע ועוד הגרלה אחת גדולה בסוף על 10,000 ש"ח במזומן.

מסתבר שאת הכסף הגדול יוכלו לקחת רק האחים הגדולים או ההורים (מגיל 18 ומעלה), הילדים כנראה יאלצו "להסתפק" במצלמות, אופניים ומערכת סטריאו במתחם הנודד של השוקו ברחבי הארץ.

מלחמת בתי היולדות בפתח?

לא מזמן זכו הבנות של פרסום דמיון לקבל את התקציב של מחלקת היולדות בבית החולים לניאדו, ועוד לא ממש עשו איתו משהו. מקאן משתדלים להחזיק את מעיני הישועה מדי פעם באוויר, והשבוע מצטרף בית החולים ליס ליולדות, באמצעות פרסום טריו, במודעת עמוד חדשה.

האם דמיון יתעוררו שם וימשכו אחריהם את מקאן מתרדמתם ותחל מלחמת בתי היולדות הגדולה? ימים יגידו.

על חודן של אגורות

רגע אחרי שפרסיל ג'ל נעלם מהעיתונים עם תום מבצע ניו יורק, מופיע הג'ל הוורוד של קליה במודעה מעלת חיוך: בקבוק הג'ל הוורוד לצד בקבוק ירוק חסר זהות, משהו שמזכיר את מתחרה הגדול סנו אוקסיג'ן רק בלי המדבקה.

על חודן של אגורות מסתבר שוניש קליה עולה 10 אג' פחות לכביסה ולכן אפשר לכבס איתה יותר כביסות, כלומר יותר מגבות, משמע שהיא במקום הראשון.

הבקבוק הירוק חסר הזהות גם נמוך יותר, גם יקר יותר וגם מספיק לפחות כביסות.

יופי של שיטה: אמרנו הכל נגד המתחרים ובו בזמן לא אמרנו כלום.

ג. יפית יורדת אל העם

אז ההפקה של שנה שעברה כנראה לא הספיקה למנהלת בית הספר לגרפיקאיות 'סיעור מוחות', והשנה היא הרימה כנס בגן ארועים עם אח"מים שלא קשורים ממש למגזר. אנשים כמו ג. יפית וסמנכ"ל פרסום באומן בר ריבנאי באו להתארח בדוכנים ובהרצאות המקצועיות. הרבה אנשים נלהבים יצאו משם, כך שמענו. אז אמנם אנחנו לא מצדדים בגרפיקאיות שמלמדים אותן לחשוב שהן פרסומאיות, ואנחנו לא מבינים למה לא הביאו לשם דווקא מנכ"לים של משרדי פרסום חרדיים שיוכלו להעניק תעסוקה לאותן בוגרות, אבל סיפרו שהיה יפה שם ומושקע ולפחות על זה כל הכבוד.

סקירה שבועית

מימד ממשיכים עם מבצעי טבעול, עם ברנפלקס ועם מחמאה, בולטון ממשיכים עם פרינט מרכנתיל, אחד חדש לאור החיים והמשך גמדים וטריו ממשיכים עם קמפיין השיניים של לאומית, פרינט חדש לפמפרס ופרינט חדש לבית החולים ליס.

גל אורן מוציאים פרינט חדש לשוקו-שוק של תנובה, אחד חדש גם לקליה, המשך קמפיין איילון, המשך קמפיין השיניים של מאוחדת, אחד חדש לזק"א בשת"פ עם מאוחדת (מה פתאום יש קרדיט של גל אורן על מודעה של זק"א?) ואחד חדש למירס.

מגזרים ממשיכים עם דפי הקהילה, מקאן ממשיכים עם תדיראן, ואפיקים עם במבה וסנו מקסימה, וגם הסטריפים התמוהים של בנק פאג"י.

פרסום בראשית עדיין כאן עם קמפיין החסכון של אושר עד, וסטריפים של טיזר על הגנה מסביב לשעון מסתובבים גם הם חסרי לוגו בעיתונות השבוע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד