י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זכות חוקית

החזר מס הכנסה לשכירים: למי מגיע?

כל אזרח בישראל זכאי להחזר מס הכנסה מכיוון ששיטת המס בישראל עובדת בשיטת גביית יתר • רשות המיסים לא מבצעת בדיקות יזומות וגם לא מקום העבודה שלכם למציאת כספים עודפים שנגבו מכם השכירים ולכן האחריות מוטלת עליכם לדרוש החזר ממס הכנסה אחת לשנה. זכות זו אפילו מחוקקת כחוק

החזר מס הכנסה לשכירים: למי מגיע?
חישוב מס צילום: freepik

בזמן שרוב העצמאיים יתקזזו מול מס הכנסה בסוף שנת המס רוב השכירים בישראל אפילו לא יעלו על דעתם להגיש בקשה להחזר מס מכיוון שאינם מודעים לזכותם החוקית להגיש בקשה זאת אחת לשנה ועד 6 שנים רטרואקטיבית. כתוצאה מכך בכל שנה הולכים לאיבוד מיליארדי שקלים שיכלו לשוב למאות אלפי שכירים. התופעה כל כך רחבה(ומתרחבת) עד כי מבקר המדינה פרסם כי בשנת 2015 לא נאספו מיליארדי שקלים וקרא לציבור השכירים לנצל את זכותם ולדרוש את החזר המס המגיע עבורם, אך לצערו ולצערנו החזר מס הכנסה לשכירים לא הפך לנושא בוער בקהילה. אז בפעם הבאה שאתם שואלים איפה הכסף? הוא ככל הניראה נמצא אצל מס הכנסה ורק מחכה שתחזירו אותו (או לפחות חלק ממנו).

איך עובדת שיטת גביית המס בישראל?

לאחר ההבנה שככל הנראה מגיע לנו החזר מס אנחנו צריכים להבין מדוע. מס הכנסה משער את גובה ההכנסה השנתית שלכם מבלי לקחת בחשבון ימי חופשה, שינויי שכר, ימי מחלה, עבודה בכמה מקומות עבודה שונים באותה שנת המס, כאשר לעובד נולד ילד, חופשת לידה, פיטורים, והפרשה עצמאית לקופה פנסיונית אלו הם רק חלק מן הפרמטרים המשפיעים על גובה החזר המס המגיע עבורכם בכל שנה. כאזרחים טובים התרגלנו לשלם לשותף הקבוע שלנו בכל תלוש משכורת וחוץ מהתייפחות מאוכזבת שהשותף עוד פעם אכל חלק ניכר מהמשכורת איננו עושים עם כך דבר.

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס על פי חוק
הדרך הטובה והנוחה ביותר היא דרך סוכנות החזר מס, הסוכנות תדאג לברר עבורכם ולבצע את כל העבודה במהירות ויעילות. תוכלו גם לבצע הגשת החזר מס בעצמכם על ידי הגעה לסניף פקיד השומה אליו אתם משתייכים. שימו לב כי נכון להיום לא ניתן להגיש בקשה באינטרנט. תצטרכו למלא טופס 135 ולצרף מסמכים רלוונטים. תוכלו לעבור על ההסבר המלא באתר מס הכנסה. בנוסף לכך תצטרכו לצרף טופס 106, אישורים רלוונטים, אישור תשלומים ועוד. תצטרכו להגיש בקשה בנפרד לכל אחת מהשנים בהן תרצו לברר זכאות להחזר מס. לבסוף תצטרכו לצרף צילום צ'ק או אישור אחר לאימות חשבון הבנק אליו יועברו החזרי המס.
אנו ממליצים להימנע מהגשה עצמאית ולהיעזר בחברה מקצועית אשר תבצע עבורכם הגשת החזר מס המגיע לכם על פי חוק. החברה תדאג להגיש את כל הטפסים ולבצע עבורכם בדיקת החזר מס בחינם לפני שבכלל מתחילים בתהליך. כל שנשאר לכם לעשות הוא להמתין להחזר המס המגיע לכם. תהליך הבדיקה מול החברה עורך 10 דקות כאשר ישאלו אתכם מספר שאלות ויערכו סימולציית החזר מס, לאחר מכן תקבלו תשובה על גובה החזר המס המגיע לכם. בנוסף מגיע לכל אזרח לדרוש החזר מס עד 6 שנים רטרואקטיבית, נצלו את זכותכם!

למי עוד מגיע החזר מס?

מי שאינו הספיק לעדכן על שינויים המזכים בנקודות זיכוי.

אילו שינויים?

עובד אשר נולד לו ילד ולא הספיק לעדכן על כך בשנת המס שחלפה זכאי לנקודת זכות במס, ולעובד זה מגיע החזר מס. עובד אשר יצא לחופשה מכל סיבה ונעדר ממקום העבודה למספר ימים מגיע החזר מס.

עובדת אשר יצאה לחופשת לידה זכאית להחזר מס על חופשת הלידה ולנקודות זכות במס.

עובד אשר עבד במספר מקומות עבודה באותה שנת המס ולא ערך תיאום מס מגיע החזר מס.

לכלל הסיבות:

תשלום מס הכנסה בששת השנים האחרונות ( לא חובה בכולן או ברצף), הפסקת עבודה לתקופה של יותר, מחודש בששת השנים האחרונות, יציאה לחל"ת, החלפת מקום עבודה, החלפת מקום מגורים מזכה בנקודות מס, לידה/ תוספת של ילד למשפחה, הוצאת תואר אקדמי, שחרור משירות צבאי, פיטורים, יציאה לפנסיה, תשלום עבור קופות גמל/ביטוחים באופן עצמאי, ילד/ הורה הסובל מבעיות המוכרות מזכות בהחזר, מס (נכות, עיוורון, אוטיזם, בעיות שמיעה, וכו), הוצאות עבור החזקת בן משפחה במוסד שיקומי או סיעודי, משפחה חד הורית, תשלומי מזונות, תרומות, ריבוי עבודות/ מספר הכנסות במקביל, עולה חדש, פעילות בבורסה לניירות ערך, פדיון קרנות, תשלומי ביטוחים/ קרנות באופן עצמאי, משכנתא

ההמלצה שלנו היא לא להישאר אדישים ולברר עוד היום האם מגיע עבורכם החזר מס הכנסה

 

מס הכנסה מס הכנסה שלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד