י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתכוננים מראש

'יש עתיד' מציעים: ריבלין ימשיך לכהן כנשיא

במפלגתו של יאיר לפיד יגישו הצעת חוק אשר תאריך את כהונתו של הנשיא המכהן רובי ריבלין | המטרה: למנוע העברת סמכויות ליריב לוין מ'הליכוד'

'יש עתיד' מציעים: ריבלין ימשיך לכהן כנשיא
רובי ריבלין צילום: פלאש 90

ברקע השיחות הקדחתניות של נתניהו להרכיב ממשלה, ב'יש עתיד' כבר חושבים על הזמן שאחרי במידה והראשון ייכשל. על פי פרסום היום (שלישי) ב'ישראל היום' הם יפעלו כדי שריבלין יהיה זה שיעניק את המנדט.

לפי הפרסום, במפלגתו של לפיד יציעו הצעת חוק, אשר תאריך את כהונתו של ריבלין בתקופת המעבר, כדי למנוע העברת סמכויותיו של הנשיא ליו"ר הכנסת יריב לוין, אשר נחשב מקורב לנתניהו.

המטרה בהצעת החוק, היא שאם נתניהו יכשל בהרכבת הממשלה, אז שסמכויות הטלת המנדט לא יהיו על לוין, כי בכך יוכל למנוע את העברת המנדט ללפיד.

"כדי למנוע את הלקונה, שבה ליו"ר הכנסת הכוח למנוע כניסת נשיא חדש לכהונה, רק בכך שהוא אינו קובע ישיבה של הכנסת לשם כך, מוצע כי ככל שזהו המצב, הנשיא היוצא ימשיך לכהן עד לכניסתו של הנשיא החדש", נכתב בהצעת החוק.

ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' אשר הגיש את הצעת החוק, טען: "היא אינה פרסונלית, אלא באה למנוע מנבחרי ציבור לבזות את תהליך הבחירה לנשיא המדינה, להשתלט על סמכויותיו ולעשות בהן שימוש לרעה נגד דעת הרוב".

"נתניהו, שהממשלה היחידה שיש לו היא קיצונית וסחטנית, יעשה הכל כדי להישאר דבוק לכיסא ולהתחמק מהכלא, גם אם הדבר אומר לפגוע בסמלי המדינה כמו הנשיא והדמוקרטיה הישראלית", הוסיף.

יש עתיד יריב לוין רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד