י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצרו הוארך

האסון בנחל פרת: ראש הישיבה נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה

הטרגדיה בפרת: ראש הישיבה בה למד הנער שמעון הלר ז"ל נעצר אתמול בתום חקירה במשטרה. ראש הישיבה חשוד בגרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי חקירה | לדברי נציג המשטרה, "במהלך טיול טבע למוות אחד התלמידים בין היתר בשל רשלנות, המשיב חשוד כי נמלט מהזירה"

האסון בנחל פרת: ראש הישיבה נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה
זירת האסון, שמעון הלר ז"ל צילום: דוברות איחוד הצלה

למעלה משבוע לאחר האסון הקשה בנחל פרת, בו טבע למוות הנער שמעון הלר ז"ל, המשטרה עצרה אתמול (שני) את ראש הישיבה בה למד, בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי חקירה.

בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו. יצוין, כי אחד מרבניו של הנער, שוהה במעצר כשבוע ואתמול הוארך מעצרו בפעם השלישית. חקירת המקרה הטראגי נמשכת.

‎בפתח הדיון, ביקש נציג המשטרה רס"מ שי הראל, להאריך את מעצרן של הרב בשבעה ימים. "ראש הישיבה חשוד בכך שביום 05/04/2021 אירגן טיול שיצא לפועל באותו היום בנחל פרת, בטיול היו תלמידים מישיבת חוכמה ודעת בירושלים".

לדברי נציג המשטרה, "במהלך הטיול טבע למוות אחד התלמידים בין היתר בשל רשלנות המשיב. המשיב חשוד בכך כי לאחר האירוע נמלט מהזירה והיה חלק משיבוש הראיות במקום ולאחר מכן".

‎במענה לשאלתו של פרקליטו של ראש הישיבה, אודות הרשלנות שבה נחשד, השיב נציג המשטרה כי ישנם נהלים ברורים של משרד החינוך בנוגע למקומות שניתן לטייל בהם, לנהלי הפעילות במהלך כניסה למים, למי מותר להיכנס. לאיזה עומק ומה אמצעי הבטיחות שאמורים להינקט על מנת למנוע תוצאות כמו שאירע. "המשיב או כל אחד אחר מטעמו", טען נציג המשטרה, "לא פעל על פי הנהלים והתוצאה ברורה".

אתמול, כאמור, הוארך בפעם השלישית, מעצרו של הרב החשוד בגרימת מותו ברשלנות של הנער בן. ה-15 שטבע למוות בנחל פרת בתחילת השבוע שעבר. עורך דינו טען כי המשטרה מחזיקה בו כ"בן ערובה" בניסיון להגיע לחשודים נוספים.

במהלך הדיון עלה, כי בין הרב למדריך הטיולים, שנכח גם הוא במקום בעת האסון, נערך עימות - אך הרב המשיך לשמור על זכות השתיקה כפי שנהג בחקירותיו הקודמות. בדיון הקודם אמר השופט כי שתיקתו בחקירה משליכה על המשך מעצרו.

מעצרו של הרב הוארך בשלושה ימים, לאחר שנציג המשטרה טען כי מעצרו הכרחי לטובת המשך החקירה ובמטרה למנוע את שיבושה. "מהארכה הקודמת עד היום בוצעו 12 פעולות חקירה שחלק גדול מהן מחזקות את החשד שבתיק", אמר אתמול נציג המשטרה.

באסון הקשה בנחל פרת, הלך לעולמו הבחור שמעון הלר ז"ל בן ה-15, תלמיד ישיבת 'חכמה ודעת' וחסיד קהילת שובו בנים. הוא טבע במהלך שחייה ונמצא ללא רוח חיים בתחתית הנחל. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות והוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם כשלו מאמצי החייאה ונקבע מותו.

נחל פרת אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד