י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המתווה המלא

נקבע תאריך לכניסת תיירים מחוסנים לישראל

ברקע שלל ההקלות במשק ובחינוך, הוכן מתווה מיוחד בין משרד הבריאות לתיירות, לפיו ישראל תפתח את שעריה לתיירים מחסונים - כבר בחודש הבא | שר הבריאות יולי אלדשטיין: "בשורה חשובה לאחד הענפים שניזוקו במיוחד"

נקבע תאריך לכניסת תיירים מחוסנים לישראל
חרדים בשדה התעופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בעקבות הירידה המתמשכת בתחלואה ובמתים מנגיף הקורונה, היום (שלישי) פורסם כי תיירים מחוסנים יוכלו להגיע כבר בחודש הבא לישראל.

על פי המתווה, אותו הכינו צוות עבודה משותף של משרד הבריאות והתיירות, הקבוצה הראשונה תגיע ב-23 במאי, כאשר בהתאם לתוצאות השלב הראשון תיבחן אפשרות להרחבת המתווה גם לתיירים שאינם בקבוצות.

כשהתיירים ינחתו בנתב"ג, הם ידרשו לעבור בדיקות PCR וסרולוגיה כדי להוכיח שאכן התחסנו או שכבר נדבקו והבריאו מהנגיף. בנוסף, ימשיכו לקיים מגעים עם המדינות להסכמי הכרה בתעודות חיסון, כך על פי המתווה.

במתווה, שיעוגן בימים הקרובים במסמך מקצועי, השתתפו גם בין היתר ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "ישראל המדינה המחוסנת הראשונה, ואזרחי ישראל הראשונים ליהנות מכך. לאחר שפתחנו את המשק, הגיע הזמן להקל באופן זהיר ומחושב בתיירות".

"פתיחת התיירות היא בשורה חשובה לאחד הענפים שניזוקו במיוחד בשנת הקורונה. נמשיך לבחון הקלות כל העת בהתאם לנתוני התחלואה", סיכם.

גם שרת התיירות, אורית פרקש הכהן התייחסה להחלטה: "אני שמחה לתת בשורה ראשונית זו לתעשייה. הגיע הזמן שהיתרון שיש לישראל בהיותה מדינה בטוחה ובריאה, יסייע לשיקום כלכלת ישראל וענף התיירות ולא כלכלות אחרות".

היא הוסיפה: "רק פתיחת התיירות הבינלאומית הנכנסת תצליח באמת להחזיר את ענף התיירות, המסעדות, ההארחה, האתרים, מורי הדרך, ההיסעים ועוד רבים שיוכלו לחזור ולהתפרנס בכבוד".

"אמשיך לדחוף לחזרה מלאה של תיירות נכנסת לישראל, שתסייע רבות לכלכלה הישראלית ותספק מקומות עבודה שכל כך נדרשים כיום לישראלים רבים", סיכמה השרה.

נתב"ג תיירים ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד