י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ערב יום הזיכרון

הצעת חוק: המדינה תשתף את המשפחות השכולות בהליך המשפטי

הצעת חוק שהוגשה היום תחייב לערב את המשפחות השכולות בכל צעד באירועים המשפטיים שיתקיימו בכדי שיהיו חלק מזה ולא יקבלו את הבשורה על ההחלטה דרך אמצעי התקשורת או גורם חיצוני כזה או אחר

הצעת חוק: המדינה תשתף את המשפחות השכולות בהליך המשפטי
ח"כ אוריאל בוסו צילום: צילום מסך ערוץ הכנסת

בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הניח חה"כ אוריאל בוסו את הצעת החוק "נזכור ולא נשכח הצעת החוק שתסייע למשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה". ההצעה מגיעה לאור כך שמשפחות שכולות מודרות מההליך המשפטי אותה מבצעת המדינה נגד המחבלים שרצחו את יקיריהם הצעת חוק חדשה של חה"כ אוריאל בוסו (ש"ס) תחייב את המדינה לשתף וליידע את המשפחות השכולות בהליך

כדוגמא לנחיצות וחשיבות החוק מציין בוסו את הגב' סיון אוחיון אלמנתו של הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע בפתח תקווה לא ידעה דבר על ההליכים שהמדינה מנהלת כנגד הרוצח. מי שעדכן אותה על כך היו כלי התקשורת. סיון אוחיון אינה היחידה ובני משפחות שכולות שיקיריהם נפגעו בפועלות איבה מנוטרלים מההליכים שהמדינה מבצעת כנגד הרוצחים.

חה"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הניח היום (שלישי) ערב יום הזיכרון הצעת החוק שתביא מעט נחמה עם ההתמודדות הקשה והנוראה איתה מתמודדים משפחות נפגעי פעולות הטרור. "הצעת החוק הזו נולדה בעקבות המקרה הקשה והמזעזע של הרב אוחיון הי"ד שנרצח בידי מחבל. אז נחשפתי לתהליך הקשה אליו נחשפת המשפחה" מסביר ח"כ בוסו.

הנוהל הקיים כיום, לאחר פיגועים ואירועים על רקע לאומני, ננקטים צעדים והליכים נגד מבצע העבירה למטרות ענישה והרתעה. פעמים רבות מוגשות עתירות לבית המשפט כנגד הצעדים, אך אין חיוב לעדכן את הנפגעים או את בני המשפחות השכולות בעניין, או לתת להם מידע אודות ההליך, כמו"כ לא ניתנת להם האפשרות להשמיע את דעתם וטענותיהם בבית המשפט. כך, הנפגעים ובני המשפחות השכולות אינם מודעים לעניין עד הפרסום באמצעי התקשורת, כשהדין למעשה כבר הוכרע.

ח"כ בוסו אמר עם הצעת החוק: "ביום הזה יום הזיכרון לזכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה קול דמי אחינו זועקים זה המעט נחמה שניתן לתת למשפחות השכולות, שרוצות לדעת על ההליך המשפטי של המפגע שפגע ביקר להם מכל ולא לפנים משורת הדין כעניים בפתח, הצעת חוק הזו תחייב לערב אותם בכל צעד באירועים המשפטיים שהתקיימו בכדי שיהיו חלק מזה ולא יקבלו את הבשורה על ההחלטה דרך אמצעי התקשורת או גורם חיצוני כזה או אחר כפי שראינו באירועים קודמים כדוגמת הרצח המזעזע של הקדוש הרב שי אוחיון שאני הוא זה שבישרתי לאלמנה על החלטת בגץ בנוגע למחבל שרצת את הרב שי אוחיון הי"ד ועוד עשרות אירועים".

"כולי תקוה שהצעת החוק הזו תזכה לתמיכה רחבה של כלל סיעות הבית ותיתן את הכבוד הראוי למשפחות לגיבורים שאיבדו את יקיריהם" אמר לסיכום.

משפחות שכולות אוריאל בוסו יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד