ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר קבלת אישור רגולטורי

חברי הוועדה המיוחדת ממליצים: חיסון רחב היקף לגילאי 12-15

בנייר עמדה מיוחד מטעם האיגוד לרפואת ילדים והחוג הישראלי למחלות זיהומיות בילדים בנושא החיסון של חבת 'פייזר' לילדים ונוער בגילאים 12-15 קובעים המומחים: החיסון של חברת 'פייזר' הניתן בישראל נמצא בעל יעילות של %100 במניעת מחלה בילדים בגילאים 12 עד 15 שנים

חברי הוועדה המיוחדת ממליצים: חיסון רחב היקף לגילאי 12-15
אילוסטרציה צילום: unsplash

האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים, בראשות חברי וועדת העבודה לנושא מחלת וחיסון הקורונה בילדים: יו"ר – ד"ר מיכל שטיין, פרופ' צחי גרוסמן, פרופ' דודי גרינברג, פרופ' שי אשכנזי, פרופ' חן שטיין -זמיר, ד"ר גילת לבני, ד"ר גיל צ'פניק, ופרופ' אילן דלאל. פרסמו היום (שלישי) נייר עמדה מטעם האיגוד לרפואת ילדים והחוג הישראלי למחלות זיהומיות בילדים בנושא החיסון של חבת 'פייזר' לילדים ונוער בגילאים 12-15.

לאחר פירוט וסקירה מקיפה של נתוני תחלואת הילדים בישראל בנגיף קורונה סיכמו עורכי נייר העמדה את התוצאות, והבהירו כי הם: "תומכים בחיסון רחב היקף של בני 15-12 שנים במדינת ישראל, לאחר קבלת אישור רגולטורי".

על פי המחקר, החיסון של חברת פייזר הניתן בישראל נמצא בעל יעילות של %100 במניעת מחלה בילדים בגילאים 12 עד 15 שנים. כמו כן נמצא כי החיסון בעל פרופיל בטיחות מצוין, הן במחקרים קליניים והן במתן רחב היקף בישראל, כמו גם בבני נוער בני 15-12 שנים עם מחלות רקע.

לילדים, ועוד יותר מכך ל בני נוער, יש תפקיד בהפצת המחלה. בחודשים האחרונים שיעורם היחסי עולה כגורם מדבק הן לילדים אחרים והן למבוגרים, כולל בתא המשפחתי.

תחלואת ילדים מביאה לאשפוז עם שעור תחלואה בינונית וקשה, כלומר 1 מכל 7 ילדים שאושפזו עקב קורונה היה במצב בינוני עד קשה, ומהם 7 נפטרו. סינדרום C-MIS שאובחן במעל 100 ילדים, מהווה סיבוך קשה עם סכנת חיים וסיבוכים מאוחרים של המחלה, כולל פגיעה לבבית ופגיעות נוספות. במכפלות של כלל אוכלוסיית הילדים ובני הנוער , עקב תפוצה גבוה של הנגיף, למעשה 1 מכל 3 שמאובחנים עם COVID19 – קורונה הוא ילד מתחת לגיל 18 שנים , ו-1 מכל 5 מאובחנים הוא ילד בגילאים 10 עד 18 שנים. תחלואה של ילדים עלולה להביא לנטל אשפוזי משמעותי, בעיקר עקב מיעוט תשתית טיפול נמרץ ילדים.

'קורונה ממשוכת' - הנתונים לגבי ילדים מורים על שיעור לא מבוטל של תסמינים מתמשכים. לפי הנתונים הארץ ואקסטרפולציה ממחקרים בילדים מארצות הברית ואיטליה בהם נמצא כי 1 מכל 7 עד 8 ילדים סבל מתופעות מתמשכות של המחלה. בישראל כ-300,000 ילדים אובחנו כחיוביים ל- COVID19 – קורונה, כלומר מספר הילדים שתידרש התערבות רפואית מאוחרת עשוי להיות מעל ל-40,000. עיקר הסימפטומים היו עייפות, חולשה, כאבי ראש, וירידה ביכולת לריכוז. באיסוף מידע מישראל נמצא כי 1 מכל 5 ילדים שהופנו עקב תסמונת מאוחרת, סבל מסיבוכים ריאתיים או לבבים.

בנוסף סגירת מערכת החינוך טומנת בחובה נזק פסיכוסוציאלי משמעותי לילדים ובני נוער; חזרתם לשגרה במסגרות החינוכיות היא בעלת ערך עצום לבריאותם הנפשית, פיזית ולהשלמת פערי הלימוד בשנה החולפת. חיסון הילדים ובני הנוער בגילאים בהם יאושר מתן החיסון צפוי להקנות להם הגנה מפני המחלה ולאפשר לימודים רציפים במערכת החינוך.

כאמור, לאור הנתונים הנ"ל הכריעו באיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים, תומכים בחיסון רחב היקף של בני 15-12 שנים במדינת ישראל , לאחר קבלת אישור רגולטורי.

חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד