י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שני מזיקים

מה ההבדל בין פרעושים לפשפשים?

פשפשים ופרעושים נשמעים כבני דודים קרובים, אך למעשה מדובר בשני מזיקים שונים לחלוטין. בכל מקרה, שניהם מהווים מטרד בחיי האדם המצריך הדברה יעילה. בכתבה הבאה נדבר על ההבדל בין השניים והדרך היעילה להדביר אותם

מה ההבדל בין פרעושים לפשפשים?
הדברה צילום: FREE PIK

נעים להכיר, הפשפש

פשפשים הם חרקים הניזונים ממציצת דם, כאשר הפשפש שמזיק לאדם ומוצץ את דמו הוא לא אחר מאשר פשפש המיטה. מדובר על חרקים זעירים במיוחד המתחילים את חייהם בשלב הנימפה שבו גודלם הוא בין מילימטר אחד לארבעה מילימטרים. פשפש בוגר יהיה כבר גדול יותר ויגיע לגודל של סנטימטר אחד לאחר מציצת דם אדם. הם בעלי מחושים וגוון גוף חום – שחור. הפשפש נע במהירות, ביום הוא מסתתר בסדקים זעירים בקירות, בשקעים ובאזורי קפלים במזרוני המיטות ובלילה הוא למעשה יוצא ומחפש את מזונו – דם האדם.

פשפש המיטה מגיע אל ביתכם באמצעות חפצים נגועים ממקומות ששהיתם בהם, לרוב אלו יהיו בתי מלון, צימרים וכדומה, הוא מצטרף אליכם כנוסע סמוי שיתגלה בהמשך לאחר שתרגישו גרד ואדמומיות באזור המציצה. מהרגע שנכנס אל ביתכם, נקבת הפשפש שמוצצת בכל לילה את דמכם מתרבה ולאחר מספר ימים מטילה מאות פשפשים חדשים. זהו מטרד רציני מאוד.

איך מדבירים את פשפשי המיטה?

השלב הראשון בתהליך הדברת פשפשים הוא כמובן איתור המקומות שבהם שוהים הפשפשים. אם אתם חווים גרד בגוף ויש על סדין המיטה שלכם, שקעי החשמל והסדקים בקיר נקודות שחורות, זה הזמן להבין שיש לכם בעיית פשפשים ואלו בדיוק המקומות הנגועים. מומלץ לחפש בעוד אזורים בבית. הדברת פשפש המיטה נעשית על ידי מדביר מוסמך והיא כוללת בדיקה מקיפה בכל חדרי הבית, שאיבת אבק בעזרת שואב תעשייתי אשר מסוגל לשאוב היטב את הפשפשים והביצים שלהם ופעולת הדברה משולבת הכוללת טיפול בקיטור וריסוס.

נעים להכיר, הפרעוש

פרעושים הם בעלי חיים קטנים מאוד המסוכנים לאדם ולבעלי החיים. הם עוקצים באמצעות מציצת דם, גורמים לגרד וגירוי ומעבירים מחלות. התכונה הבולטת שלהם היא יכולת הניתור למרחקים. הפרעושים שוהים בכל מקום גם מחוץ לבית וגם בתוכו ובבתים שלכם הם אוהבים בעיקר בדים, שטיחים, ווילונות, מיטות ולהסתתר בפרוותם של הכלבים והחתולים הביתיים. נקבת הפרעוש בכל חודש עשויה להטיל אלפי ביצים ששורדים בתנאי סביבה ביתיים ולכן הם לא מפסיקים להתרבות.

איך מדבירים פרעושים?

הדברת פרעושים יכולה להתבצע בהצלחה רק כאשר המדביר המוסמך מתחשב בכל מחזורי החיים של הפרעוש הכולל את שלב הביצה, רימות, גלמים ובקיעת הפרעוש מתוך הגולם. פעולת הדברה נגד פרעושים מתחילה בשאיבה עוצמתית של כל אזורי הבדים, ריפודים, מיטות, וילונות ומיקום השינה של בעל החיים שבבית. לאחר מכן יתחיל המדביר בפעולת ריסוס נגד פרעושים. מדובר על חומרי ריסוס משולבים שישמידו פרעושים חיים וימנעו התפתחות של רימות וגלמים.

לסיכום, הפשפש והפרעוש הם שני מזיקים מוצצי דם בעלי תכונות נוספות שונות. כל אחד מהם נחשב למטרד רציני לאדם וניתן להיעזר כיום במדבירים מקצועיים שידעו איך לטפל במטרדים אלו עד להשמדה.

בשיתוף חברת טופ פשפש – מומחים לפתרון בעיית פשפשי המיטה

פרעושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד