ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סאגת שר המשפטים

מנדלבליט מתייצב לצד גנץ: הקבינט הביטחוני לא יוכל להתכנס

מזה כחודש, ישראל מתנהלת לראשונה בתולדותיה, ללא שר משפטים, לאחר שפג תוקף מילוי המקום של השר בני גנץ וראש הממשלה מסרב למנותו לשר קבוע. היועהמ"ש לממשלה מתערב הערב בסוגיה וקובע כי הקבינט המדיני בטחוני לא יוכל להתכנס ולקבל החלטות • משבר תקדימי

מנדלבליט מתייצב לצד גנץ: הקבינט הביטחוני לא יוכל להתכנס
בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ברקע המתיחות הביטחונית מול איראן וגרורותיה, הקבינט המדיני - ביטחוני אמור להתכנס בימים הקרובים בכדי לדון בנושא, אלא שהיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט משגר הערב (שלישי) מכתב לראש הממשלה ולשרים שבו הוא קובע כי לא ניתן לקבל החלטות ללא מינוי שר משפטים קבוע.

ההחלטה מגיעה לאחר שלפני כארבעה חודשים התפטר שר המשפטים אבי ניסנקורן ומאז מונה בני גנץ לשר משפטים זמני, אולם המינוי הזמני פקע לפני למעלה כחודש ומאז בליכוד מסרבים למנות שר קבוע במקומו.

היועמ"ש לממשלה כבר שיגר מספר מכתבים ודרש למנות שר משפטים קבוע, לצד שר תקשורת ושר מדע, שגם אלה התפטרו ערב הבחירות והועברו זמנית לידי שרי 'כחול לבן', וכעת אין שרים מכהנים שמנהלים את המשרדים הללו.

היום (שלישי) שיגר מנדלבליט מכתב לראש הממשלה שבו הבהיר כי לא ניתן לכנס את קבינט הקורונה, או את הקבינט המדיני ביטחוני וכן את ועדת השב"כ, ללא מינוי שר קבוע במשרד המשפטים, שעל פי החוק הוא מחויב לקחת חלק בוועדות האלה.

מנדלבליט קבע כי בעוד את הקבינט הביטחוני ניתן לכנס רק כשמספר השרים משני הגושים (גוש הימין וגוש כחול לבן) ישוו, דבר שלא נראה באופק, שכן בליכוד מסרבים למנות שרים מטעמו של גנץ בממשלת המעבר, ועל כן הקבינט הביטחוני המדיני יכול להתכנס לסקירות בלבד, אך לא לקבל החלטות.

אביחי מנדלבליט שר משפטים בני גנץ הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד