ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר נרמול היחסים

היסטוריה: סודן תשגר לישראל משלחת ראשונה

אחרי שבשבוע שעבר ביטלה את החוק האוסר על קיום יחסים דיפלומטיים ועסקיים עם ישראל, ממשלת סודן צפויה לשלוח משלחת ראשונה לישראל כבר בשבוע הבא

היסטוריה: סודן תשגר לישראל משלחת ראשונה
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

סודן מתכוונת לשגר לישראל בשבוע הבא משלחת ראשונה מאז ההכרזה על נרמול היחסים. כך דווח ב'רויטרס'. לפני יומיים, דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות' כי אחרי ביטול חוק החרם בסודאן, מתקיימים מגעים מתקדמים בימים אלה לארגון ביקור של משלחת ביטחונית מסודאן בישראל בתקופה הקרובה.

על פי הדיווח, סודן מתכננת לשלוח בשבוע הבא משלחת רשמית ראשונה לישראל בכדי ליצור "קשרים דו-צדדיים" שנוצרו בשנה שעברה בתיווך ארה"ב, כך אמרו שני מקורות. אחד המקורות אמר כי המשלחת הסודנית תכלול אנשי ביטחון ומודיעין. התאריך הספציפי לביקור בשבוע הבא טרם נקבע סופית, כך הוסיף המקור.

ממשלת סודן עדיין לא הגיבה לדיווח, כמו גם בישראל. סודן הצטרפה לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו והסכימה לכונן שלום עם ישראל ב'הסכמי אברהם' בתיווך ממשלו של דונלד טראמפ, מהלכים שגם ממשל ביידן התחייב להמשיך.

הנורמליזציה נתפסת בסודן כיוזמה שהוביל הצבא, כאשר בכירים בו בירכו על ביקורים של גורמים ישראליים בחודשים האחרונים. הקבינט בבירה חרטום ביטל בשבוע שעבר חוק משנת 1958, האוסר על יחסים דיפלומטיים ועסקיים עם ישראל.

אחרי ביטול חוק החרם על ישראל מצד סודן, התנהלו מגעים לארגן ביקור של משלחת ביטחונית מסודן בישראל בתקופה הקרובה. כך דווח לראשונה ב'כאן חדשות'.

בחודש ינואר האחרון ביקרה בסודאן משלחת ישראלית בראשות שר המודיעין, אלי כהן, ובכירים נוספים במשרד המודיעין ובמל"ל. המשלחת נפגשה עם בכירים בממשל הסודני, כולל יו"ר מועצת הריבונות, עבד אל-פתאח אל-בורהאן.

סודן הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד