י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דיבר כמנהיג"

"חזרנו, והפעם לעולם": נאום הרמטכ"ל שריגש את הרשת

לאחר הצפירה בת דקה ונאום הנשיא, עלה לנאום הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, בנאום שלא הותיר עין יבשה: "מסע חזרתו של עם ישראל לארצו הוא סוג של נס" | ברשת התרגשו מנאומו: "מנהיג שיודע את כל שפות העם"

"חזרנו, והפעם לעולם": נאום הרמטכ"ל שריגש את הרשת
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הטקס הממלכתי הרשמי ברחבת הכותל המערבי, פתח הערב (שלישי) את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ולאחר צפירה שנשמעה בכל רחבי הארץ, עלו לנאום נשיא המדינה והרמטכ"ל.

נאומו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, ריגש במיוחד כשבין דבריו אמר: "מסע חזרתו של עם ישראל לארצו הוא חסר תקדים בתולדות העמים, סוג של נס, גם אם הדור הנוכחי רואה במדינה דבר טבעי זה מסע של אמונה, נחישות ויצירתיות שלכל אורך דרכו, בחזית ובאגפים התייצבו דורות של לוחמים ששילמו מחיר כבד, מחיר דמים".

"מרבית חייו של העם היהודי עברו שלא בגבולות ארצו, כשהוא חסר ביטחון, לא מוגן ופעם אחר פעם נרדף ונטבח", אמר כוכבי, "הציונות שינתה את המצב מהיסוד. מנהיגות נחושה נוכח קשיים רבים, סחפה רבים שהפכו לעליות. אנחנו דור הבנים ששבו לגבולם. חזרנו - והפעם לעולם. אבל מסע החזרה הזה עדיין כרוך במחיר קשה מנשוא".

"משפחות רבות, רבות מדי, שמעו את הדפיקה - ואחריה צעקה גדולה, שבר וכאב שלא ניתנים להכלה", אמר ראש המטה הכללי. "משפחות יקרות, איבדתן את היקר לכן מכל. מסביב הכל ממשיך להתפתח ולהשתנות ורק הצער שלכם מתבצר במקומו, מעמיק את שורשיו ומכביד".

"מצדנו, מתוך מחויבות לדור החיילים הנוכחיים והמשפחות שלהם, נעשה הכל כדי לשלוח אותם אך ורק למשימות ראויות ונשפר את יכולותיו של צה"ל - קודם כל לסיים את המשימות בהצלחה, אבל לא פחות מכך כדי לשמור ולהגן על החיילים", הדגיש הרמטכ"ל.

"הנופלים הגנו על המדינה ואנו, ממשיכי דרכם, עומדים על המשמר. לעתים עשוי הביטחון שמדינת ישראל נהנית ממנו להיראות מובן מאליו. אך בכל יום, אפילו אלו ששקועים בהגנה ובפעילות המבצעית לא תמיד רואים את גודל המעשה שלהם עצמם", סיכם.

ברשתות החברתיות נפעמו מנאומו המרגש, ולא יכלו שלא להגיב: "נאום מלא עוצמה, רגש וציונות של הרמטכ"ל אביב כוכבי. גאה בכך שזה ראש המטה הכללי של צה"ל ואלה ערכיו", צייצה הכתבת הפוליטית של 'גלובס', שירית אביטן כהן.

דובר צה"ל לשעבר ואיש התקשורת אבי בניהו כתב: "נאום בנוי היטב, מצויין, ערכי ולאומי של הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי. שילוב של מצביא ופילוסוף. מחבר את תורת ישראל לסיפור הציוני ,מתחייב לצבא הגנה בלבד ומחזק את האתוס הישראלי. ללמד בבתי ספר".

גם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לנאום: "‏תודה רבה לראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, על נאום מרגש, מרומם, ומאחד עכשיו בטקס הדלקת נר הזיכרון בכותל המערבי".

"נאום ספוג בערכים, עוצמה, אמונה ונחישות בצדקת הדרך. נאום של מי שיודע מאין באנו ולאן אנחנו הולכים. אשרי העם שאלה הם מפקדיו. תודה המפקד!", סיכם.

"רק רמטכ"ל כל כך רב מעש יכול לומר בנאום עוצמתי מרגש ונפלא לכבוד יום הזכרון. שהוא עני ממעש. וכמו החזן המבקש על עמו בראש השנה ויום כיפור", כתב איש התקשרות שמעון ריקלין והמשיך, "מבקש כוכבי על חייליו. ועל ארצו ועל מדינתו. זכינו ברמטכ"ל ממוקד מטרה. שרואה ,את התמונה הגדולה. דרך שרשרת הדורות עם סיפור שלושת האמהות. יישר כח גדול".

"אביב כוכבי דיבר כמנהיג, בימים שבהם אין מנהיג בישראל", צייץ היועץ האסטרטגי רונן צור, ומועמד 'תקווה חדשה' דני דיין הוסיף: "וואו הרמטכ״ל. וואו. תודה לך, רב אלוף אביב כוכבי".

"בשירות הסדיר זכיתי למח"ט בשם כוכבי, בשנים האחרונות זכיתי לרמטכ"ל באותו שם, ויש לי תחושה שאזכה גם לראש ממשלה בהמשך חיי באותו השם. כוכבי. אביב כוכבי", צייץ איש התקשורת אלירז שדה והמשיך, "מנהיג שיודע את כל השפות בעם".

"‏נאום עוצמתי מאוד של הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי בכותל", סיכם כתב הצבאי של גל"צ צחי דבוש.

הרמטכל אביב כוכבי נאום מיוחד הכותל המערבי יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד